פרקליטי נתניהו ליועמ"ש: "מבקשים לדחות את השימוע"

עורכי הדין פנו למנדלבליט וביקשו דחיה של ההליך, שמועדו נקבע לכל היותר לעוד חודשיים בדיוק. בנוסף כתבו, כי לא הוסדר שכר הטרחה שלהם עד כה. המועד האחרון לתיאום השימוע נקבע להיום

זמן צפייה: 01:49

לקראת הישורת האחרונה בתיקי נתניהו: פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו במכתב לפני כיומיים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והודיעו כי הם מעוניינים בהליך השימוע, אולם הם מבקשים לדחות אותו בכמה חודשים; המועד האחרון שנקבע לתיאום השימוע הוא היום, ה-10 במאי.

במכתב טענו פרקליטי נתניהו כי הזמן שניתן להם להיערך לשימוע אינו מספיק; הם גם הוסיפו במכתב, כי "עניין שכר הטרחה שלהם טרם הוסדר", וכי "הנושא נמצא בוועדת ההיתרים". כעת ההחלטה אודות מועד השימוע חוזרת לפתחו של היועמ"ש, שקבע כי המועד האחרון לשימוע יהיה עד עוד חודשיים בדיוק, העשירי ביולי. ההערכה היא שלאחר חילופי מכתבים ומשא ומתן בין הצדדים, מנדלבליט יסכים לדחייה של כמה שבועות.

לפני כשבועיים הודיע היועמ"ש לפרקליטי נתניהו, כי "אם לא יתואם תאריך שימוע עד ה-10 במאי, הוא יקבל החלטה סופית בעניינו של ראש הממשלה על סמך חומר הריאיות שבפניו". זמן קצר קודם לכן אמרו עורכי הדין, כי  אין בכוונתם לאסוף את חומרי החקירה, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם. זאת על אף שהיו זמינים עבורם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב מזה שלושה שבועות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
ידחה את השימוע? היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: ארן דולב

במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".

לפני כחודשיים ביקשו עורכי הדין של נתניהו,  להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם הדגישו הסנגורים כי מדובר ב-"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". לאחר ששקל את הבקשה, הסכים היועץ המשפטי לממשלה להשהות את מסירת החומרים, והחומרים הגיעו לפרקליטות יום לאחר הבחירות.

השבוע נחשף בחדשות 13, כי ראש הממשלה נתניהו ויתר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, כדי לא לחשוף בפני ועדת ההיתרים את פרטי תיק ההון שלו, כפי שהתבקש. עורך דינו נבות תל צור, הודיע לוועדת ההיתרים כי הוא מבקש לבטל את התרומה של מיליקובסקי, וציין כי ייתכן ויימצא תורם אחר במקומו. תל צור התייחס לתנאים שהציבו בוועדה ואומר כי לפגישה האפשרית בין הצדדים לא יהיו תנאים מוקדמים. בכל מקרה, הצהיר תל צור, נתניהו מסרב לחשוף בפני הוועדה את הצהרת ההון שלו.

במכתב ששיגר פרקליטו של נתניהו לחברי ועדת ההיתרים נכתב: "הדיון הוא לא בגלל הרצון הטוב של הוועדה אלא מתבקש מהמלצת בית המשפט העליון. ראוי היה שיתקיים דיון בעל פה כפי שסבר וסובר המבקר. אנו מבקשים להימנע מהצבת תנאים מוקדמים לדיון החוזר. במסגרת הפגישה שתתקיים נתייחס גם להסתייגות ראש הממשלה בהצהרת הון גורפת בארץ ובחו"ל. אין מקום להתנות את הדיון בתנאים מוקדמים. אנו מתכוונים להודיע על תיקון הבקשה כך שלא תתייחס לבן הדוד מיליקובסקי ותחתיו אפשר שיוצג בפני הוועדה לצידו של מר ספנסר פרטרידג' תורם נוסף אחר. אנו מבקשים להחיש את הדיון, וזאת נוכח לוח הזמנים לקיום השימוע".