החשד לאונס בקפריסין: התיירת הבריטית תזומן לעדות נוספת

המשטרה המקומית תזמן את המתלוננת בעקבות שאלות שנשארו פתוחות לאחר חקירת הנערים. במקביל, בית חב"ד והשגרירות תסייע למשטרה להשיג צעירים בעלי חזות ישראלית כדי שישתתפו במסדר הזיהוי

זמן צפייה: 01:03

החשד לאונס בקפריסין: המשטרה המקומית תזמן לעדות נוספת את התיירת הבריטית שהתלוננה נגד 12 הצעירים הישראלים. זאת בעקבות כמה שאלות שעלו בחקירות הנערים ונותרו פתוחות. החוקרים מקווים כי הצעירה תסייע להם לקבל את התשובות ובכך להשלים את החקירה.

במקביל, נמשכים הניסיונות לארגן מסדר זיהוי. המשטרה נתקלת בקשיים כיוון שהיא צריכה למצוא 60 צעירים בעלי חזות ישראלית ולעזרתה נעתרו בית חב"ד והשגרירות הישראלית. למרות הדיווחים שני הגורמים הללו הכחישו את מעורבותם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסרטונים שצילמו החשודים באונס בקפריסין לפני האירוע • תיעוד

ראש העיר איה נאפה: "מצפים מהתיירים הישראלים שיכבדו אותנו"

"תבואי בערב": השיחה בין החשוד המרכזי באונס בקפריסין לצעירה

Capture
הנערים החשודים בקפריסין

חקירת החשודים נמשכת בתחנות משטרה שונות כדי למנוע תיאום עדויות. לטענת אחד החשודים, הוא קיים יחסי מין עם הצעירה בימים שקדמו לאונס, אך המתלוננת טענה במשטרה כי באותו הערב אנס אותה עם חבריו. רק ביום שני סיימו החוקרים לחקור את שלושת החשודים שטרם נחקרו, מבין 12 הנערים. כעת, ממתינים במשטרת אייה נאפה לתוצאות בדיקת ה-DNA שיגיעו ככל הנראה לקראת סוף השבוע.

ביום שני פורסם כי כמה מהסנגורים של החשודים באונס מעוניינים לאסוף מידע מכפיש נגד המתלוננת כדי להשחיר את דמותה, כחלק מההגנה על לקוחותיהם. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי.

מוקדם יותר באותו יום מסרו סנגורי הנערים החשודים כי חוקרי המשטרה המקומית הוסיפו סעיף של "קשירת קשר לביצוע פשע" בנוסף לחשד לאונס. עורכי הדין הציגו מידע זה כחדש, אך בפועל, הדבר מופיע בכתב החשדות נגד הצעירים שהוגש כבר לפני ימים. זאת, במטרה, כנראה, להכשיר את הקרקע לקראת טיעוניהם בדיון בהארכת מעצר נוספת של החשודים, שייערך בשישי.

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין

בהודעתם טענו עורכי הדין כי "מדובר למעשה בהאשמה שטורפת את הקלפים ומסכנת גם את הנערים שהדנ"א שלהם לא ימצא על הנערה. בשעות האחרונות צוות הפרקליטים המקומיים ואנחנו מגבשים אסטרטגיה מחדש ועומדים בקשר רציף עם הורי הנערים".

במקביל, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

כמו כן, עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, אמר ביום ראשון כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.