פרקליטם של ארבעה מהחשודים באונס בקפריסין: חלה תפנית בחקירה

עו"ד ניר יסלוביץ' טען כי השינוי בחקירה הוא לטובת החשודים. כמו כן מסר שהצעירים ביקשו לעבור פוליגרף, אך המשטרה המקומית סירבה בטענה שהדבר לא נהוג במדינה • שליח חדשות 13 לקפריסין

זמן צפייה: 01:00

עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים באונס הקבוצתי בקפריסין, אמר היום (ראשון) כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.

"החקירה מתמקדת בחשוד המרכזי והתמונה כבר מתחילה להתבהר", הוסיף עורך הדין. "החוקרים מנהלים חקירה מאומצית יעילה והגונה, ונמסור להם את הראיות שבידנו על מנת שיגיעו לחקר האמת ונוכל להשיב את הילדים ארצה".

במקביל, הפרקליט מסר כי החשודים ביקשו לעבור בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח את חפותם, אך המשטרה המקומית סירבה בטענה שהשיטה הזו אינה נהוגה במדינה, לפחות לא מול קטינים. כמו כן, ההחלטה של שלושה מהחשודים, הלא מרכזיים, לשתוק בחקירה סודקת מעט את אמינות גרסת החשודים העיקריים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

עדות אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "לא היה מין המוני"

החשד לאונס בקפריסין: "נמצאו אצל העצורים סרטונים מהאירוע"

הצעירה הבריטית לחוקרים: "הם צילמו חלק מהמעשים - ברחתי מהחדר"

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

אתמול, החשוד המרכזי באונס התיירת הבריטית נחקר בניקוסיה בעוד חלק מהנערים החשודים שומרים על זכות השתיקה בתשאולים. גורם במשטרה המקומית טען כי הצעירה בריטית שוכנה במלון והוצמד לה מטפל - כך לפי ה"דיילי מייל". עוד דווח כי הצעירה יכולה לשוב לבריטניה, אך במשטרה מקווים כי תישאר בקפריסין לשם המשך החקירה.

עו"ד יסלוביץ' קרא אתמול לממשלת ישראל לפעול להחזרתם של החשודים לארץ: "מדינת ישראל מפורסמת בכך שאינה מפקירה אזרחים שנמצאים במצוקה כזו או אחרת ולא משנה מקום הימצאם", אמר. "אני מצפה ומקווה שמדינת ישראל תעשה כל שניתן בידה כדי לעזור לנערים בקפריסין לחזור כמה שיותר מהר הביתה".

על פי עדות של אחד מהנערים החשודים, שנחשפה ביום שישי, הוא נכנס לחדר המלון בזמן ששניים מחבריו קיימו יחסי מין עם הצעירה. לדבריו, "לא באתי איתה במגע ולא היה מין המוני". שני נערים נוספים העידו כי "בניגוד לדברי התיירת, היא לא הייתה עירומה במהלך קיום יחסי המין ולכן לא יכול להיות שיצאה עירומה למסדרון כפי שהיא טוענת".

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין

הצעירה סיפרה בעדותה: "אחד החזיק אותי, ואז ראיתי לפחות 12 פרצופים... במשך שעה פחות או יותר, אחד אחרי השני. הם צילמו חלק ממה שקרה. השתחררתי בשלב מסוים אחרי שנרמדתי או התעלפתי, וברחתי החוצה מהחדר. פגשתי חברים והם לקחו אותי חצי עירומה למרפאה". על פי גורם המעורה בפרטים, הצעירה עדיין נמצאת באיה נאפה וסיפר שהיא שהתה בבית החולים מספר שעות לטובת טיפול ובדיקות משטרתיות. כמו כן, אותו גורם מסר מוקדם יותר היום שהמשטרה לקחה את הטלפונים שלהם ובחלקם נמצאו סרטונים מהאירוע.