החשד לאונס בקפריסין: עוה"ד מנסים לאסוף מידע מכפיש על הצעירה

כמה מהסנגורים של החשודים באונס התיירת מנסים להשיג שמות של חוקרים פרטיים שינסו לסייע להם להשחיר את דמותה. ראש עיריית איה נאפה: "נתגבר את האבטחה בעיר" • שליח חדשות 13 בקפריסין מדווח

זמן צפייה: 03:14

כמה מהסנגורים של החשודים באונס הצעירה בקפריסין מעוניינים לאסוף מידע מכפיש נגד המתלוננת כדי להשחיר את דמותה, כחלק מההגנה על לקוחותיהם. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי. במקביל, ראש עיריית איה נאפה, יואניס קרוסוס, הבטיח בריאיון לשליח חדשות 13 בקפריסין: "נתגבר את האבטחה בעיר".

"אני מחכה, כמו כל קפריסין, לתוצאות החקירה", אמר. "זה מקרה מבודד. יש לנו יותר ממיליון תיירים בשנה, ולא היו לנו מקרים מהסוג הזה".

Capture
הנערים החשודים בקפריסין

על התוכנית החדשה להבטחת שלום המבקרים בעיר, אמר: "תיירים צריכים להרגיש בטוחים. בתחילת העונה הבאה נתקין מערכת מצלמות אבטחה, כ-120 מצלמות ברחבי העיר. תגברנו מאוד את המשטרה המוניציפלית. יש משמרות לילה בחופים".

"אנו מכבדים את התיירים הישראלים והם צריכים לכבד אותנו. אנו מצפים מכל התיירים שבאים לאיה נאפה לכבד את איה נאפה כמו שאנו מכבדים אותם", אמר. "כלומר להבין שיש לנו חוקים ותקנות, ואזרחים שחיים בעיר".

מוקדם יותר היום מסרו סנגורי הנערים החשודים כי חוקרי המשטרה המקומית הוסיפו סעיף של "קשירת קשר לביצוע פשע" בנוסף לחשד לאונס. עורכי הדין הציגו מידע זה כחדש, אך בפועל, הדבר מופיע בכתב החשדות נגד הצעירים שהוגש כבר לפני ימים. זאת, במטרה, כנראה, להכשיר את הקרקע לקראת טיעוניהם בדיון בהארכת מעצר נוספת של החשודים, שייערך בשישי.

בהודעתם טענו עורכי הדין כי "מדובר למעשה בהאשמה שטורפת את הקלפים ומסכנת גם את הנערים שהדנ"א שלהם לא ימצא על הנערה. בשעות האחרונות צוות הפרקליטים המקומיים ואנחנו מגבשים אסטרטגיה מחדש ועומדים בקשר רציף עם הורי הנערים".

ראש העיר איה נאפה, יואניס קרוסוס | צילום: חדשות 13

גם היום נחקרו חלק מהנערים, ומחר יגיעו למשטרה תוצאות בדיקות הדנ"א וייערך מסדר זיהוי. אתמול ציין גורם משטרתי בקפריסין לחדשות 13 שגרסת הצעירים הישראלים החשודים במעשה התחזקה מעט, לאחר שלא נמצאו סתירות משמעותיות בחקירתם. חוקרי המשטרה עימתו אתמול את הנער שקיים כמה פעמים יחסי מין עם המתלוננת בימים שלפני האירוע עם גרסת החשוד המרכזי השני, שעל פי החשד גם אנס את התיירת לאחר שהצטרף לחברו למעשה המיני.

במקביל, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

כמו כן, עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, אמר ביום ראשון כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.