חשש סנגורי העצורים בקפריסין: המשטרה תתמקד בחשד לתכנון האונס

הפרקליטים פרסמו הודעה שבה נכתב כי החוקרים הקפריסאים הוסיפו סעיף של "קשירת קשר", חרף העובדה שהדבר נמצא בכתב החשדות המקורי. זאת, כנראה במטרה להטיל דופי בטענות המשטרה הצפויות בביהמ"ש

זמן צפייה: 01:12

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: סנגורי הנערים החשודים באונס תיירת בריטית בת 19 מסרו היום (שני) כי חוקרי המשטרה המקומית הוסיפו סעיף של "קשירת קשר לביצוע פשע" בנוסף לחשד לאונס. עורכי הדין הציגו מידע זה כחדש, אך בפועל, הדבר מופיע בכתב החשדות נגד הצעירים שהוגש כבר לפני ימים. זאת, במטרה, כנראה, להכשיר את הקרקע לקראת טיעוניהם בדיון בהארכת מעצר נוספת של החשודים, שייערך בשישי.

מתחילת האירוע ניסו עורכי הדין להתייחס אך ורק לסעיף האונס, שכן סברו שאם יצליחו להראות שהיה שיתוף פעולה מסוים מצד המתלוננת, הרי אולי יצליחו להפריך את החשדות. אלא שכבר בכתב החשדות המקורי הופיע כאמור סעיף נוסף – קשירת קשר לביצוע פשע – שמשמעותו תכנון האירוע והחלטה מראש לאנוס את הצעירה. משהבינו ככל הנראה עורכי הדין כי במשטרה מתכוונים לתת דגש דווקא על סעיף זה, החליטו להציגו לציבור כעניין חדש שנועד להוות תירוץ להארכת מעצר הנערים. אלא שכאמור, המשטרה כבר הבהירה בכתב החשדות, שהוגש ביוונית שפחות נגישה לקהל הישראלי, שמדובר בחשד שנידון מתחילת החקירה.

בהודעתם טענו עורכי הדין כי "מדובר למעשה בהאשמה שטורפת את הקלפים ומסכנת גם את הנערים שהדנ"א שלהם לא ימצא על הנערה. בשעות האחרונות צוות הפרקליטים המקומיים ואנחנו מגבשים אסטרטגיה מחדש ועומדים בקשר רציף עם הורי הנערים".

לכתבות נוספות בנושא >>

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

פרקליטם של ארבעה מהחשודים באונס בקפריסין: חלה תפנית בחקירה

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: החשוד המרכזי נחקר בניקוסיה

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

 

גם היום נחקרו חלק מהנערים, ומחר יגיעו למשטרה תוצאות בדיקות הדנ"א וייערך מסדר זיהוי. אתמול ציין גורם משטרתי בקפריסין לחדשות 13 שגרסת הצעירים הישראלים החשודים במעשה התחזקה מעט, לאחר שלא נמצאו סתירות משמעותיות בחקירתם. חוקרי המשטרה עימתו אתמול את הנער שקיים כמה פעמים יחסי מין עם המתלוננת בימים שלפני האירוע עם גרסת החשוד המרכזי השני, שעל פי החשד גם אנס את התיירת לאחר שהצטרף לחברו למעשה המיני.

במקביל, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

Capture
הנערים החשודים בקפריסין

מוקדם יותר אתמול אמר עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.

"החקירה מתמקדת בחשוד המרכזי והתמונה כבר מתחילה להתבהר", הוסיף עורך הדין. "החוקרים מנהלים חקירה מאומצית יעילה והגונה, ונמסור להם את הראיות שבידנו על מנת שיגיעו לחקר האמת ונוכל להשיב את הילדים ארצה".