הסרטונים שצילמו החשודים באונס בקפריסין לפני האירוע • תיעוד

כשישה ימים לאחר שנעצרו, מתפרסמים צילומים מהטלפונים הניידים של חלק מהנערים שעשויים לשמש כראיות. כעת, מנסים החוקרים לשחזר שני סרטונים שנמחקו - וממתינים לתוצאות בדיקת ה-DNA

זמן צפייה: 02:54

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: כשישה ימים לאחר שנעצרו 12 הנערים הישראלים שחשודים באונס התיירת הבריטית באייה נאפה, הערב (שלישי) נחשפים לראשונה תמונות וסרטונים שצולמו על ידי החשודים במהלך האירוע וב-48 השעות שלפני מעצרם - ועשויים להפוך לראיות מרכזיות בפרשה שיביאו להפללתם או לזיכוים. כעת, מנסים חוקרי המשטרה לשחזר שני סרטונים שנמחקו מהטלפונים הניידים של חלק מהנערים.

זה התחיל עוד בישראל, כאשר החשודים העלו סטורי עם ספירה לאחור לקראת הטיסה, ובו נראים מכינים את הדרכון. לאחר מכן, הועלה סטורי נוסף מנתב"ג, בו נראים הדרכונים וכרטיסי הטיסה עם הכיתוב "צוות נאפה". בשלב הבא, כבר הועלו תמונות של משקאות אלכוהוליים על השולחן, תועדו ההכנות למסיבה ואף הבילוי עצמו. בתמונה אחרת, נראה החשוד המרכזי עם צעירה שנושקת על לחיו, אך אין ודאות שמדובר בתיירת הבריטית שהתלוננה.

לכתבות נוספות בנושא: 

החשד לאונס בקפריסין: עוה"ד מנסים לאסוף מידע מכפיש על הצעירה

חשש סנגורי העצורים בקפריסין: המשטרה תתמקד בחשד לתכנון האונס

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה מתקשה לערוך מסדר זיהוי

סטורי של אחד החשודים באונס לקראת הטיסה לקפריסין
סטורי של אחד החשודים באונס לקראת הטיסה לקפריסין | צילום: החדשות 13

גם היום נמשכה חקירת החשודים בתחנות משטרה שונות, כדי למנוע תיאום עדויות. לטענת אחד החשודים, הוא קיים יחסי מין עם הצעירה בימים שקדמו לאונס, אך המתלוננת טענה במשטרה כי באותו הערב אנס אותה עם חבריו. רק אמש סיימו החוקרים לחקור את שלושת החשודים שטרם נחקרו, מבין 12 הנערים. כעת, ממתינים במשטרת אייה נאפה לתוצאות בדיקת ה-DNA שיגיעו ככל הנראה לקראת סוף השבוע.

אמש פורסם כי כמה מהסנגורים של החשודים באונס מעוניינים לאסוף מידע מכפיש נגד המתלוננת כדי להשחיר את דמותה, כחלק מההגנה על לקוחותיהם. אותם פרקליטים מתייעצים עם כמה גורמים כדי לקבל שמות של חוקרים פרטיים כדי לנסות ולמצוא פרטים בעברה של התיירת הבריטית שיכולים להאיר אותה ואת אישיותה באופן בעייתי.

במקביל, ראש עיריית איה נאפה, יואניס קרוסוס, הבטיח בריאיון לשליח חדשות 13 בקפריסין: "נתגבר את האבטחה בעיר. אני מחכה, כמו כל קפריסין, לתוצאות החקירה. זה מקרה מבודד, יש לנו יותר ממיליון תיירים בשנה, ולא היו לנו מקרים מהסוג הזה".

Capture
הנערים החשודים בקפריסין

על התוכנית החדשה להבטחת שלום המבקרים בעיר, אמר כי "תיירים צריכים להרגיש בטוחים. בתחילת העונה הבאה נתקין מערכת מצלמות אבטחה, כ-120 מצלמות ברחבי העיר. תגברנו מאוד את המשטרה המוניציפלית. יש משמרות לילה בחופים". "אנו מכבדים את התיירים הישראלים והם צריכים לכבד אותנו. אנו מצפים מכל התיירים שבאים לאיה נאפה לכבד את איה נאפה כמו שאנו מכבדים אותם", אמר. "כלומר להבין שיש לנו חוקים ותקנות, ואזרחים שחיים בעיר".

מוקדם יותר, מסרו סנגורי הנערים החשודים כי חוקרי המשטרה המקומית הוסיפו סעיף של "קשירת קשר לביצוע פשע" בנוסף לחשד לאונס. עורכי הדין הציגו מידע זה כחדש, אך בפועל, הדבר מופיע בכתב החשדות נגד הצעירים שהוגש כבר לפני ימים. זאת, במטרה, כנראה, להכשיר את הקרקע לקראת טיעוניהם בדיון בהארכת מעצר נוספת של החשודים, שייערך בשישי.

ראש העיר איה נאפה, יואניס קרוסוס | צילום: חדשות 13

בהודעתם טענו עורכי הדין כי "מדובר למעשה בהאשמה שטורפת את הקלפים ומסכנת גם את הנערים שהדנ"א שלהם לא ימצא על הנערה. בשעות האחרונות צוות הפרקליטים המקומיים ואנחנו מגבשים אסטרטגיה מחדש ועומדים בקשר רציף עם הורי הנערים".

בד בבד, מצבה הנפשי של התיירת הבריטית קשה מאוד, כך על פי אנשים שהיו לצידה. אתמול היא התבקשה להגיע לבדיקה רפואית נוספת, אותה היא התנתה בכך שיהיו לצידה נשים בלבד מאחר ולטענתה היא איבדה את האמון בגברים.

כמו כן, עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, אמר ביום ראשון כי ישנה תפנית בחקירה לטובת הצעירים. "כרגע יש תפנית בעלילה. אני לא יכול לפרוס את כל התמונה, אבל סמוך ובטוח שכבר בימים הקרובים יהיו שחרורין. המשפחות התחילו להירגע", אמר.