יום המאבק לאלימות נגד נשים: אלו הנרצחות מתחילת השנה

חמש נשים נרצחו ב-2019 על ידי בעליהן, בעוד שש נרצחו על ידי בנים, אחים או קרובי משפחה אחרים. שש מתוך הנרצחות משתייכות למגזר הערבי

זמן צפייה: 01:20

13 נשים ישראליות נרצחו מתחילת השנה, רובן על ידי בנים, קרובי משפחה או בני זוג. שש מתוכן משתייכות לחברה הערבית. היום (שני) מתקיים יום המאבק הבין-לאומי באלימות כלפי נשים, אותו מציינים המונים בישראל וברחבי העולם.

אסתי אהרונוביץ'

אסתי אהרונוביץ' בת ה-70, אם לארבעה וסבתא לתשעה נכדים, נרצחה מוקדם יותר החודש על פי החשד על ידי בעלה, גיורא פרי. פרי נחקר מספר פעמים ומעצרו מוארך מעת לעת. לאור ראיות וממצאים חדשים שעלו במהלך החקירה, החשדות נגדו "התחזקו משמעותית", כך לפי נציג המשטרה במהלך הדיון בבית המשפט.

אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

מריה טל

מריה טל בת ה-29 מקריית ביאליק נרצחה בביתה בחודש אוקטובר האחרון. כתב אישום הוגש נגד בעלה, מקסים טל, בגין הרצח שלה. מהאישום עלה כי מקסים דקר את אשתו בצווארה באמצעות סכין בזמן ששכבה במיטתה, ולאחר מכן התקשר למשטרה מבלי לנסות לסייע לה או להצילה, ואמר להם כי היא התאבדה.

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

מיכל סלה

בחודש אוקטובר נרצחה סלה, עובדת סוציאלית בת 32 מבית זית, בביתה שבמוצא. בעלה, אלירן מלול בן ה-35, הואשם ברצח שלה. מכתב האישום שהוגש נגו עלה כי הוא כי תחילה פצע אותה בחדרה של בתם, ולאחר מכן גרר אותה כשהיא מדממת - ודקר אותה 11 פעמים. סלה מתה מפצעיה כעבור זמן קצר בעקבות איבוד דם.

''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

אמינה יאסין

אמינה פאראחת יאסין, בת 35, נמצאה ללא רוח חיים בביתה בג'דיידה מכר שבגליל המערבי בחודש אוגוסט האחרון. הצהרת תובע הוגשה נגד בעלה, יאסין יאסין בן 48, שנעצר בזירת הרצח וחשוד בביצועו. לזוג ישנם חמישה ילדים בגילי שנתיים עד 15, ועל פי החשד הוא דקר אותה לנגד עיניהם.

אמינה פרחאת יאסין | צילום: חדשות 13

זינאב מחאמיד

בחודש יולי, זינאב מחאמיד בת ה-83 נמצאה בביתה שבאום אל-פחם כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירה. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. כתב אישום הוגש נגד בנה, נור אלדין מחאמיד בן ה-47 בגין המקרה.

זינב מחאמיד בת ה-83 מאום אל פחם שנדקרה למוות בביתה
זינב מחאמיד בת ה-83 מאום אל פחם שנדקרה למוות בביתה | צילום: חדשות 13

אילנה ניסים

בחודש יולי, אילנה ניסים בת 65 נדקרה למוות בביתה שברחוב הרצל בבני ברק, לפי החשד על ידי בנה בן ה-32. המשטרה הגיעה לזירה, עצרה את הבן ופתחה בחקירה. פרמדיק מד"א, עומר חזן, סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו אישה בת 65 שוכבת מחוסרת הכרה עם מספר פצעי דקירה בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

נג'לאא אל-עמורי

בחודש אפריל, גופתה של נג'לאא אל-עמורי בת ה-19 מלוד נמצאה באזור תל חדיד, אחרי שבועיים שנעדרה. כתב אישום הוגש נגד אחיה הגדול בגין רציחתה. מכתב האישום עולה כי הוא הרגיש שהיא פוגעת בכבוד המשפחה על רקע קשר שניהלה עם אדם אחר, ולכן החליט לרצחה. לפי האישום, הוא חנק אותה עד שאיבדה את הכרתה ומתה, ולאחר מכן קבר את גופתה בשטח.

נג'לאא אל-עמורי, בת 19 מלוד
נג'לאא אל-עמורי, בת 19 מלוד | צילום: דוברות המשטרה

ויויאן קמינסקי

בחודש אפריל, ויויאן נרצחה בביתה שבלוד. כתב אישום בגין רצח הוגש נגד בנה, יניב קמינסקי בן ה-44, שגר איתה. לפי האישומים, הבן ניגש אל אמו ששהתה במטבח, והכה אותה בראשה ובגופה. בהמשך כאשר נפלה אל הרצפה רכן אליה הנאשם וחנק אותה בידיו. באותה העת ניסו השוטרים לפרוץ אל הדירה הנעולה, אך הנאשם התעלם מקריאותיהם ולא הפסיק עד שנכנסו אל הבית. למרות מאמצי הצוות הרפואי, מותה נקבע למחרת.

ויויאן קמינסקי
ויויאן קמינסקי | צילום: פייסבוק

דיאנה אבו קטיפן

דיאנה אבו קטיפאן בת ה-18 נורתה למוות בחודש מרץ כתוצאה מירי בשדרות מיכה רייסר שבלוד, מספר ימים לפני שהייתה צפויה להתחתן, ככל הנראה על רקע התנגדותם של כמה מבני משפחתה לנישואיה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותה. ארבעה חשודים, קרובי משפחה של דיאנה, נעצרו בחשד למקרה.

סוזן ותד

סוזן ותד נעדרה מביתה בבאקה אל-גרביה בחודש מרץ. במהלך חקירת היעלמותה, בעלה וליד ותד נעצר, ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום בגין הרצח שלה. על פי חקירת המשטרה ותד בן ה-44 חנק באמצעות חבל את סוזן לעיני בנם בן השנתיים - ולאחר מכן הסיע את גופתה ברכב ליער הסמוך ליישוב, שם קבר אותה

סוזנה ותד ובעלה החשוד ברצח
סוזנה ותד ובעלה החשוד ברצח | צילום: החדשות 13

סיואר קבלאוי

בחודש פברואר נרצחה סיואר קבלאוי, תושבת אום אל-פחם בת 20, בעת שלמדה בעיר איזמיט שבטורקיה. אביה ואחיה עוכבו לחקירה. כלי תקשורת מקומיים פרסמו כי לטענת המשפחה הצעירה התאבדה, אך ממצאים שאותרו בזירה - בהם כתמי דם ודלת פרוצה, כמו גם תיעוד לכאורה מהרגעים שלפני מותה של קבלאוי, העידו אחרת.