תלונה נוספת הוגשה נגד המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות בפעוטות

לאחר הפרסום בחדשות 13 על המטפלת שנחשדת בתשעה מקרים של פגיעה בקטינים, זוג הורים התלונן על כך שלבנם נגרמה פגיעה מוחית ארוכת טווח כתוצאה מטלטול - והוא הועבר לסדרת בדיקות בבית החולים

זמן צפייה: 01:09

בעקבות הפרסום בחדשות 13 על המטפלת מירושלים שנחשדת בתשעה מקרים של פגיעה בקטינים, תלונה נוספת הוגשה היום (שלישי) נגדה על ידי זוג הורים, שהתלונן על כך שלבנם הפעוט נגרמה לפי החשד פגיעה מוחית ארוכת טווח על ידי הגננת, כתוצאה מטלטול. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות.

הבוקר, הוארך מעצרה של המטפלת עד ליום ראשון, כך הוחלט בדיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים. המטפלת בשנות ה-40 לחייה שמפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר, נעצרה אתמול, ובמהלך חקירה שנפתחה נגדה אספה המשטרה ראיות חדשות במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו נגדה.

לכתבות נוספות בנושא >>

בעקבות הפרסום בחדשות 13: נעצרה המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות

חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים – אך התיק נסגר

מעצרה של המטפלת מי-ם שחשודה בטלטול תינוק הוארך עד יום ראשון

המטפלת המתעללת מירושלים בבית המשפט
המטפלת המתעללת מירושלים בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".

בתוך כך, במוצאי שבת צפויה להיערך מחאה בכיכר רבין בדרישה למהפכה ורפורמות בחינוך בגיל הרך, בעקבות מספר רב של פרשות שחשפו שורה של מקרי התעללות בפעוטונים ובגנים ברחבי הארץ, ביניהם גם העדויות נגד "הגננת המתעללת" כרמל מעודה וסרטון שבו נראים רגיעה האחרונים של יסמין וינטה שנחשפו לראשונה בחדשות 13.

מחאה בכיכר רבין
מחאה בכיכר רבין

כאמור, לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי גננת בשנות הארבעים לחייה שמפעילה בביתה פעוטון ללא היתר, טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו - כשהוא סובל מפגיעה מוחית. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה הגננת בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים למרבה הפלא - זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".

חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים
חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים | צילום: החדשות 13

עורך הדין אלעד שאול, שמייצג את הורי הפעוטות, אמר כי "גן ילדים מתנהל ללא רישיון במשך תקופה ארוכה מאוד, ויש חבלות פעם אחר פעם בילדים - זה אומר דרשני". עורך הדין ארז בר-צבי, פרקליטה של הגננת החשודה בהתעללות, טען: "הכול יכול להיות, אפשרי שככה היה המקרה, אני לא שופט וגם לא חוקר, אני מציע לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה".