חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים - אך התיק נסגר

גננת בשנות הארבעים לחייה שהפעילה בביתה פעוטון ללא היתר, חשודה שטלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו בשל פגיעה מוחית. לאחר שהוגשו נגדה תלונות, האשימה את הורי הילדים - שאף זומנו לחקירה

זמן צפייה: 04:04

הסכנה בפעוטונים: בעוד המחאה נגד הגננת המתעללת מראש העין בעיצומה, נחשף הערב (שלישי) בחדשות 13 חשד להתעללות חמורה בפעוטון בדרום ירושלים. לפי החשד, גננת בשנות הארבעים לחייה שמפעילה בביתה פעוטון ללא היתר, טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו - כשהוא סובל מפגיעה מוחית. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה הגננת בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים למרבה הפלא - זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"תקפה 11 תינוקות ופעוטות": אישום נגד הגננת המתעללת מראש העין

נתניהו סיכם עם השר פרץ: מעונות היום יועברו למשרד החינוך

טור אישי של מאור צור – שחשף את העדויות על הגננת המתעללת

חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים
חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים | צילום: החדשות 13

עורך הדין אלעד שאול, שמייצג את הורי הפעוטות, אמר כי "גן ילדים מתנהל ללא רישיון במשך תקופה ארוכה מאוד, ויש חבלות פעם אחר פעם בילדים - זה אומר דרשני". עורך הדין ארז בר-צבי, פרקליטה של הגננת החשודה בהתעללות, טען: "הכול יכול להיות, אפשרי שככה היה המקרה, אני לא שופט וגם לא חוקר, אני מציע לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה".

מדובר בחשד לעוד מקרה חמור של התעללות סדרתית לכאורה, שהצליח לחמוק מהרשויות. במקרים מסוג זה, התיעוד הוא מכריע ביותר בכל הקשור לחקירות. כמו כן, הערב מתקיימת הפגנה שקטה של הורי הילדים בפעוטון, סמוך לביתה של הגננת.

אמש כזכור, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החינוך הרב רפי פרץ כי החל מהממשלה הבאה האגף למעונות יום ומשפחתונים יועבר לאחריות משרד החינוך, לאחר שהיו תחת אחריות משרד העבודה והרווחה. זאת, ברקע הגשת כתב האישום נגד כרמל מעודה, "הגננת המתעללת" מראש העין, פרשת המטפלת ציפורה דוד מנס ציונה וכן מקרים נוספים של התעללות בפעוטות ובתינוקות.

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

ביום שני הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור נגד כרמל מעודה, בגין 18 מקרים הכוללים עבירות של תקיפה והתעללות גופנית ונפשית בקטין או חסר ישע. זאת, לאחר שעדויות ממקרי התעללות נחשפו לראשונה בחדשות 13.