בעקבות הפרסום בחדשות 13: נעצרה המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות

האישה בשנות ה-40 לחייה שמפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר, חשודה כי טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו. בימים האחרונים התקבלו תלונות חדשות כלפי החשודה, מה שהביא למעצרה

זמן צפייה: 00:13

המשטרה עצרה היום (שני) מטפלת המפעילה פעוטון בשכונת גילה בירושלים בחשד שהתעללה בקטינים - זאת בעקבות הפרסום בחדשות 13. במהלך החקירה שנפתחה נגדה, המשטרה אספה ראיות חדשות במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו נגדה, מה שהביא למעצרה.

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".

כאמור, לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי גננת בשנות הארבעים לחייה שמפעילה בביתה פעוטון ללא היתר, טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו - כשהוא סובל מפגיעה מוחית. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה הגננת בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים למרבה הפלא - זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חשד להתעללות בפעוטון בי-ם: הגננת נחקרה פעמיים - אך התיק נסגר

שוב חשד להתעללות בפעוטון: בעלת מעון פרטי בטבריה נחקרה

עקב תיעוד חדש: גם הסייעת מהגן בראש העין נחקרה בחשד להתעללות

חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים
חשד להתעללות חמורה בפעוטון בירושלים | צילום: החדשות 13

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".

עורך הדין אלעד שאול, שמייצג את הורי הפעוטות, אמר כי "גן ילדים מתנהל ללא רישיון במשך תקופה ארוכה מאוד, ויש חבלות פעם אחר פעם בילדים - זה אומר דרשני". עורך הדין ארז בר-צבי, פרקליטה של הגננת החשודה בהתעללות, טען: "הכול יכול להיות, אפשרי שככה היה המקרה, אני לא שופט וגם לא חוקר, אני מציע לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה".