זורקת ומכסה את כל גופה: תיעוד רגעיה האחרונים של יסמין וינטה

בסרטון שהגיע לחדשות 13 ומתפרסם לבקשת המשפחה, נראית הסייעת סקיבנקו, שהורשעה בהריגתה של יסמין, אוחזת בידה ומשליכה אותה על המזרן. לאחר מכן, היא מכסה אותה ולא מותירה לה אוויר לנשימה

זמן צפייה: 03:53

תמונות קשות לצפייה: בתיעוד ממצלמות האבטחה שהגיע לידי חדשות 13 והותר היום (חמישי) לפרסום לבקשת משפחת וינטה, נראים לראשונה רגעיה האחרונים של התינוקת יסמין וינטה, שנחנקה למוות על ידי הסייעת בפעוטון בו שהתה.

המקרה אירע כזכור במאי אשתקד בפעוטון "משה והדב" שבפתח תקווה, כאשר יסמין הייתה בת שנתיים בלבד. בתיעוד נראית הסייעת אינה סקיבנקו מכינה את הפעוטות לשנת צהריים. כאשר הגיעה תורה של יסמין, היא הרימה אותה בעודה אוחזת בידה בלבד, וזרקה אותה על המזרן בצדו השני של הגן. על פי עדויות המשפט, בגלל המכה יסמין החלה לבכות.

לכתבות נוספות בנושא >>

"שום דבר לא ינחם": 17 שנות מאסר לסייעת שהרגה את יסמין וינטה

מהריגת יסמין לגננת מראש העין: התעללות בפעוטות – מכת מדינה

הפרקליטות מבקשת: 20 שנות מאסר למטפלת שהרגה את יסמין וינטה

תיעוד רגעיה האחרונים של יסמין וינטה
תיעוד רגעיה האחרונים של יסמין וינטה | צילום: חדשות 13

לאחר מכן, סקיבנקו הניחה את השמיכה על יסמין כאשר היא מכסה את כל גופה ולא הותירה לה אוויר לנשימה. בשלב הזה, שהוסר מהתיעוד בשל התמונות הקשות, הסייעת נשכבה עליה. לפי גזר הדין, סקיבנקו שכבה עליה במשך 10 דקות בעודה משחקת בטלפון הנייד שלה. בזמן הזה, יסמין נחנקה למוות. רק לאחר מכן סקיבנקו קמה והורידה את השמיכה – אך יסמין כבר הייתה ללא רוח חיים.

אסנת ואתורי, יו"ר הורות בזכות וממובילות מחאת ההורים אמרה בעקבות פרסום חדשות 13: "עם פירסום הקלטת של רגעיה האחרונים של יסמין, ההורים מזועזעים מהמראות הקשים ומההתעלמות של הממשלה נוכח האירועים. בתאריך 27.7 נצא שוב לרחובות בדרישה מראש הממשלה לפעול למען התקנות ולוודא שחוק הפיקוח יבטיח את בטחונם של הפעוטות שלנו כבר מ-1 בספטמבר. ההפגנות יערכו במספר מוקדים כשהמוקד המרכזי יתקיים בכיכר רבין".

יסמין וינטה והמטפלת שגרמה למותה, אינה סקיבנקו
יסמין וינטה והמטפלת שגרמה למותה, אינה סקיבנקו | צילום: פייסבוק, באדיבות המשפחה

"הצפיה בסרטונים מחזקת את הטענה שהעלינו מיומה הראשון של החקירה - שאינה פעלה כפי שפעלה מתוך קלות דעת ולא מתוך כוונה לפגוע או להמית חלילה, קלות דעת בגינה נענשה במאסר ארוך ומרתיע", אמר עו״ד קובי מרגולוב, המייצג את אינה סקיבנקו. עו"ד קובי שקלאר, המייצג את משפחת וינטה, מסר מנגד: "ניהלנו מלחמה עיקשת כדי לפרסם את הסרטונים, על מנת ליצור שינוי תודעתי וחברתי, שיאפשר פיקוח על אלה שאמונים על ביטחון ילדינו, ואני שמח שהשופט קיבל את עמדתנו. להורים האומללים הוקל המשא הכבד, אותו יוכלו לחלוק עם כל עם ישראל, שקיבל אותם כל כך יפה ותומך במאבקם"

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון, הגיבה לפרסום של הסרטון הקשה: "הצפייה בסרטון קשה מנשוא. אם לא התיעוד והמצלמה לא היינו יכולים לעקור את הרוצחת של יסמן וינטה ועד לרגעים אלה ממש היא הייתה ממשיכה לטפל ואולי להתעלל בפעוטות נוספים. אסור שמפלצות אדם יסתובבו ביננו חופשיים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190718-1842' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_uzx6aujf' duration='49'']

כזכור, מוקדם יותר השבוע בית המשפט המחוזי מרכז גזר 17 שנות מאסר בפועל על אינה סקיבנקו, הסייעת שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה בפעוטון בפתח תקווה במאי אשתקד, במסגרת עסקת טיעון. בנוסף, גזר בית המשפט על הסייעת 18 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום קנס בגובה 120 אלף שקלים.

עו״ד קובי מרגולוב, המייצג את אינה סקיבנקו
עו״ד קובי מרגולוב, המייצג את אינה סקיבנקו | צילום: חדשות 13

דורינה, אימה של יסמין, סיפרה לחדשות 13 לאחר החלטת בית המשפט: "שום דבר לא יכול לרפא את הפצעים. עדיין רע לי, זה לא מנחם אותי. אני שמחה שהיא תהיה 17 שנה בבית הסוהר, ולא אצטרך לראות אותה יותר. זה עדיין לא פותר לי את כל הבעיות ולא מחזיר לי את הילדה, אבל זה מה שהחליט השופט". בכניסה לדיון אמרה: "אני מאוד מקווה שהיום הכל יסתיים והמפלצת תקבל מאסר עולם".

עורך דינה של סקיבנקו מסר לאחר גזר הדין: "שום עונש מאסר לא יכול להשיב את יסמין ז״ל לחיים, ושום פיצוי לא יפצה על האובדן. זו בדיוק הסיבה שאינה לקחה אחריות על מעשיה מתחילת החקירה ועד ליום מתן גזר הדין. בית המשפט דחה את דרישת המדינה להשית עליה 27 שנות מאסר והסתפק ב17 שנים בלבד, בהתחשב בגילה ועברה הנקי של מרשתי".

עו''ד קובי שקלר, המייצג את הוריה של יסמין וינטה
עו''ד קובי שקלאר, המייצג את הוריה של יסמין וינטה | צילום: חדשות 13