האם החשודה בהתעללות בבנה פרצה בבכי בדיון: "רוצה להיות איתו"

האם, שנעצרה בנוסף לאביו של התינוק לאחר שבנם בן ה-4 חודשים אושפז במצב קשה, ביקשה מהשופטים לשחררה, ובדיון בעיינה אמרה כי הקול שלה "יכול להרגיע אותו". מעצרה הוארך בארבעה ימים

זמן צפייה: 02:23

החשד להתעללות באשקלון: בית משפט השלום באשקלון האריך הבוקר (חמישי) בארבעה ימים את מעצרה של האם החשודה כי התעללה בבנה הפעוט בן הארבעה חודשים. במהלך הדיון בעניינה, פרצה האם בבכי ואמרה לשופטים: "בבקשה, אני רוצה להיות איתו". לאם, צעירה בת 24 שעובדת ביחידת סייבר ביטחונית, אין עבר פלילי.

האם, שנעצרה כיממה לאחר שגם אביו נעצר בגין אותם חשדות, הוסיפה וטענה כי "הכאב הוא שגם אני וגם האבא של התינוק לא איתו. הקול שלי יכול להרגיע אותו, אני רוצה ללכת להיות לצידו בבית החולים, לחבק אותו", ביקשה, ותהתה: "מה רוצים ממני? לא פגעתי בו. אין לי הסבר לחבלות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נטל סכין מטבח – ודקר במצח": אישום נגד צעיר בגין רצח סבו

"השליטה בגן אווירה של טרור": אישום נגד הגננת המתעללת מר"ג

אדלשטיין: גם בתרחיש הכי אופטימי – לא נקבל הרבה חיסונים השנה

בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון
בית החולים ''ברזילי'' שבאשקלון | צילום: פייסבוק

האם סיפרה בעדותה כי הבחינה בסימנים מחשידים על גופו של בנה, אך לדברי השופטת היא "פירשה אותם לכל הפחות בצורה מקלה". לדוגמה, כאשר הבחינה במכה יבשה בגבו, היא שאלה את בן זוגה אם הוא יודע מה מקור המכה, ואז "השיבה לחוקרת כי לא היא ולא בעלה הפילו את הפעוט אך ייתכן שקיבל מכה".

מנגד, נציג המשטרה טען בדיון כי מהחקירה עלה שלא מדובר במקרה בודד. "ישנם עוד חבלות נוספות שנגרמו באירועים נוספים", אמר, "אנחנו נמצאים בראשיתה של חקירה. היא לא יודעת לתת עדות שדוחה את החשדות נגדה, יש לה מעורבות ישירה - וכל אלה מעידים על רף מסוכנות", סיכם.

אישה באזיקים
אישה באזיקים | צילום: רויטרס

בשלב זה, השופטים סבורים כי קיים חשד סביר הקושר את האם לעבירות המיוחסות לה, עם זאת, "נדרשת בדיקה מעמיקה", לשון ההודעה. "דווקא מעדותה עולה כי היא ידעה שמשהו לא בסדר ולא עשתה די כדי לבדוק זאת".

עורך הדין שרון וקנין, סנגורה של האם, הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדרישה לשחררה: "אין שום ראיה שקושרת בין האם לחבלות ובשעה הקשה הזאת היא חייבת להיות עם הבן שלה". עם זאת, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור והיא תישאר במעצר עד יום ראשון.

כזכור, בשלישי בערב, תינוק בן ארבעה חודשים אושפז במצב קשה בבית החולים ברזילי, כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה ונשקפת סכנה לחייו. האב, בן 27 שהיה זה שהביא את התינוק לבית החולים, עוכב לחקירה בחשד להתעללות ובהמשך נעצר.