"השליטה בגן אווירה של טרור": אישום נגד הגננת המתעללת מר"ג

בית המשפט המחוזי בתל אביב האשים את לובה קזקביץ' בת ה-63 בהתעללות בקטינים ובשיבוש הליכי משפט. "הגננת הכתה את הילדים בפניהם, גררה אותם, משכה בשערותיהם וכיסתה את ראשם בגסות"

זמן צפייה: 02:04

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד לובה קזקביץ', גננת מרמת גן בת 63, בגין התעללות בקטין ושיבוש הליכי משפט. זאת, כשבועיים לאחר שנחשפו סרטונים שבהם היא נראית מכה את הילדים שלומדים בגן שהיא מנהלת ומטיחה אותם בחוזקה.

על פי כתב האישום, במספר רב של הזדמנויות, קזקביץ', שהפעילה בביתה פעוטון בשם "גן ומשפחתון לובה" לילדים בגילי 4 חודשים עד 3 שנים, הייתה "תוקפת ומתעללת בקטינים, לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, צעקות והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות", לשון האישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החוק שיאפשר פתיחת מלונות באילת ובים המלח אושר בכנסת

אדלשטיין: גם בתרחיש הכי אופטימי – לא נקבל הרבה חיסונים השנה

בשל פגיעה בחזירי בר: תנועת הרכבות בין חיפה לת"א צומצמה

הגננת החשודה בהתעללות בבית המשפט
הגננת החשודה בהתעללות בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עוד מואשמת הגננת כי היא "השליטה בגן אווירה של טרור", ואף הייתה "מטיחה את הילדים באופן שגרם להם להיחבט בראשם ובחלקי גוף שונים, מכה אותם בפניהם, גוררת על הרצפה, מושכת בשערותיהם ומושכת את ידיהם בחוזקה".

קזקביץ' הייתה משאירה את הילדים קשורים בכיסאות זמן רב, מכסה את גופם וראשם "בגסות", עוזבת אותם ללא השגחה במשך דקות ארוכות וכן הייתה נוהגת להאכיל תינוקות מאותם כלים "ולא שמרה על רמת היגיינה נאותה".

תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות
תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות | צילום: חדשות 13

בניסיון להסתיר את מעשייה, הגננת פנתה לטכנאי מצלמות וביקשה ממנו למחוק את הרגעים שבהם תועדו רגעי התקיפה וההתעללות. לאחר מכן, היא החליפה את מערכת ההקלטה בגן ודרשה מהטכנאי לזרוק את המערכת הקודמת שבה תועדה האלימות.

בשיחה עם חדשות 13 סיפר הטכנאי על הניסיון של הגננת להעלים ראיות, לכאורה, ועל הביקור המשטרתי המפתיע במעבדה שלו: "דפקו לי על הדלת עם צו חיפוש, הפכו לי את המעבדה, ומצאו את ה-DVR בתוך קופסא. עד שלא הודיעו שמזימים אותי למשטרה לחקירה, לא ידעתי על מה מדובר. היא בכלל אמרה לי שהיא מבקשת שאני אמחק כי היא הלכה עירומה בגן".

עורך הדין אריאל שור, אשר הגיש את כתב האישום מטעם הפרקליטות, ציין בבקשת המאסר כי "הגננת פעלה בדפוס התעללות קבוע, וכאכולת שנאה התירה ייצרה ושחררה רסן זעמה על טרף קל, קטינים חסרי ישע, אשר אינם מסוגלים להתנגד למעשיה ורובם אף אינם מסוגלים לתקשר מילולית ולדווח להוריהם על הזוועות שעברו בגן".