אדלשטיין: גם בתרחיש הכי אופטימי - לא נקבל הרבה חיסונים השנה

שר הבריאות ביקש לצנן את ההתרגשות שנרשמה לאחר שפורסם כי ישראל מנהלת מו"מ על אספקת החיסון לקורונה. נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "פריצת דרך נוספת"

זמן צפייה: 01:00

שר הבריאות יולי אדלשטיין צינן הבוקר (חמישי) את ההתלהבות שנרשמה לאחר שנודע כי ישראל מנהלת מגעים עם חברת התרופות "פייזר" שהצליחה לייצר חיסון לקורונה, ובריאיון לגל"צ אמר כי "גם בתרחישים האופטימיים ביותר, כמות משמעותית של חיסונים לא תגיע לישראל בשנה הקרובה". עם זאת, הדגיש: "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין".

בהמשך הריאיון, השר התייחס גם להמלצת המל"ל להטיל עוצר לילי, וסיפר: "אנחנו דנים ברצינות על העניין הזה, וההחלטה תתקבל בימים הקרובים". בשלב זה הודה אדלשטיין כי "לא ברור מה תהיה התועלת של העוצר, והשאלה היא אם הוא יהיה מחורר כל כך שאור השמש יזרח דרכו לגמרי. זו לא החלטה פוליטית", ציין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל פגיעה בחזירי בר: תנועת הרכבות בין חיפה לת"א צומצמה

החוק שיאפשר פתיחת מלונות באילת ובים המלח אושר בכנסת

טכנולוגיות בלעדיות: השינויים ב-F-35 שיבטיחו עליונות אווירית

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר כי נרשמה "פריצת דרך נוספת בדרך להשגת חיסונים לישראל", לשון ההודעה. נתניהו שוחח הלילה פעם נוספת עם מנכ"ל "פייזר" אלברט בורלה, ומסר כי "בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברה כבר בימים הקרובים".