התחזקו החשדות נגד ההורים מאשקלון; לתינוק נזק מוחי בלתי הפיך

במהלך דיון בהארכת מעצרם, הציגה המשטרה תכתובות וואטסאפ של ההורים, שחיזקו את החשד כי פגעו בבנם במכוון. נציג המשטרה: "התינוק אינו מגיב, נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך". מעצר האב הוארך

זמן צפייה: 01:32

מעצרם של ההורים מאשקלון, החשודים בהתעללות בבנם התינוק בן הארבעה חודשים, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים. החשדות נגדם התחזקו אחרי שהוצגו בדיון הודעות וואטסאפ שההורים שלחו אחד לשני ולקרובי משפחתם.

באחת ההתכתבויות בין ההורים, כתב האם לאב כי "כשקילחתי אותו לפני כמה ימים ראיתי את זה ועכשיו זה נהיה יותר כהה". האב השיב: "הוא קיבל מכה שם. זה לא ממאמץ, זה סימן שמתאחה ממכה. תמרחי לו אלוורה על עמוד השידרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".

נציג המשטרה אמר בדיון: "התינוק אינו מגיב, נגרם לו נזק מוחי בלתי הפיך". מעצרו של האב הוארך בחמישה ימים. האב טען שהחוקרות הטיחו בו: "אנחנו אימהות בעצמנו. אתה אבא חסר אחריות, שקרן". השוטרת הודתה כי "צעקתי עליו אחרי שהתשובות שלו לא נתנו הסבר מניח את הדעת. אין לי מה להסתיר".

עוד בחדשות 13:

האם החשודה בהתעללות בבנה פרצה בבכי בדיון: "רוצה להיות איתו"

גם האם נעצרה בחשד להתעללות בתינוק: "לא מאמינה שבעלי פגע בו"

באופן חריג: ההורים החשודים בהתעללות בתינוק ביקרו אותו בביה"ח

אישה צעירה באזיקים
אישה באזיקים | צילום: רויטרס

עורכי דינם של ההורים, שרון וקנין ואסתר בר ציון, הכחישו את המיוחס להם, וטענו: "מדובר בהורים צעירים, טריים וחרדתיים. לכן, הם בדקו כל הזמן מה קורה עם הילד ועדכנו האחד את השנייה".

ביום שישי הורשו ההורים לבקר את בנם בבית החולים "ברזילי" שבאשקלון, שבו הוא מאושפז. זאת, לאחר אישור חריג שנתנה המשטרה למהלך. תחילה הובא למקום האב על ידי השוטרים, ולאחר מכן הואה לבית החולים גם האם. היא נפגשה עם הרופאים וקיבלה עדכון בדבר מצבו של בנו. בתום הביקור הוחזרו השניים למעצרם. בתוך כך, נמשכת חקירת נסיבות המקרה.

האם ביקשה לבקר את בנה בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום באשקלון, שבו הוארך מעצרה בארבעה ימים. במהלך הדיון בעניינה, פרצה האם בבכי ואמרה לשופטים: "בבקשה, אני רוצה להיות איתו". לאם, צעירה בת 24 שעובדת ביחידת סייבר ביטחונית, אין עבר פלילי.

האם, שנעצרה כיממה לאחר שגם אביו נעצר בגין אותם חשדות, הוסיפה וטענה כי "הכאב הוא שגם אני וגם האבא של התינוק לא איתו. הקול שלי יכול להרגיע אותו, אני רוצה ללכת להיות לצידו בבית החולים, לחבק אותו", ביקשה, ותהתה: "מה רוצים ממני? לא פגעתי בו. אין לי הסבר לחבלות".

האם סיפרה בעדותה כי הבחינה בסימנים מחשידים על גופו של בנה, אך לדברי השופטת היא "פירשה אותם לכל הפחות בצורה מקלה". לדוגמה, כאשר הבחינה במכה יבשה בגבו, היא שאלה את בן זוגה אם הוא יודע מה מקור המכה, ואז "השיבה לחוקרת כי לא היא ולא בעלה הפילו את הפעוט אך ייתכן שקיבל מכה".