שני בני אדם נהרגו בתאונות דרכים; חשד לפגע וברח בירושלים

במהלך הלילה נהרג הולך רגל בן 21 בכביש 2. רוכב אופנוע כבן 16 נהרג בכביש 40 סמוך לקריית מלאכי • תיעוד מהתאונה בכביש 1: הפצוע עצר בצד - ונפגע מרכב שסטה מהנתיב

זמן צפייה: 00:38

הקטל בכבישים: שני בני אדם נהרגו היום (רביעי) בתאונות דרכים שאירעו בכביש 2 וכביש 40. כמו כן, צעיר בן 19 נפצע אנוש הבוקר בתאונה הנחקרת כפגע וברח בכביש 1, סמוך למנהרת הראל לכיוון תל אביב.

בשעות הבוקר, כאמור, צעיר בן 19 נפצע באורח אנוש עם פגיעה רב מערכתית בכביש 1, סמוך למנהרת הראל לכיוון תל אביב, כתוצאה מרכב שפגע בו וברח מהמקום. הפצוע פונה לבית החולים הדסה עין כרם, וכוחות משטרה ובוחני תנועה פתחו בחקירה לאיתור הנהג הפוגע. בתיעוד ניתן לראות את הצעיר יורד ממשאית בצד הכביש. כמה שניות לאחר מכן הרכב פוגע בצעיר וממשיך בנסיעתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר חודשיים וחצי: בן ה-11 שנפצע בפגע וברח בי-ם – מת מפצעיו

שני בני אדם נהרגו בתאונות דרכים; חשד לפגע וברח בירושלים

אחיה של ההרוגה בכביש 7 ספד לה ולבנה: "אתם אהובים לנצח"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190717-0959' autoplay='0' credit='' desc='תאונת פגע וברח בכביש 1' kid='1_lwfbl484' duration='33'']

בתוך כך, נועם זר בן ה-16 ממושב תימורים נהרג הבוקר לאחר שהתנגש עם האופנוע עליו רכב במשאית. התאונה התרחשה בכביש 40, מצומת תימורים לכיוון קסטינה. זר נפצע קשה, וצוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ולבסוף נאלץ לקבוע את מותו.

נועם זר ההרוג בתאונת האופנוע בכביש 40
נועם זר ההרוג בתאונת האופנוע בכביש 40 | צילום: באדיבות המשפחה

חובש רפואת חירום של מד"א, מאיר אביבי, סיפר: "מדובר בתאונה קשה, הנער שרכב על האופנוע שכב בסמוך לחלקה האחורי של המשאית כשהאופנוע עליו רכב מפורק לגמרי. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו. טיפלנו גם במספר אזרחים שהיו עדים לתאונה והיו נסערים מאוד".

זירת התאונה בכביש 40
זירת התאונה בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

במהלך הלילה נהרג הולך רגל, צעיר בן 21, שנפגע מרכב בכביש 2 מעתלית לכיוון דרום. פרמדיק מד"א, אדם ערדה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשולי הכביש צעיר מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד לאחר שנפגע מרכב. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, שבעה בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים שאירעו בשולי הכביש – הרוג אחד בממוצע בכל חודש. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2018 אירעו 61 תאונות דרכים בשולים שבהן נפגעו כ-100 בני אדם וחמישה נהרגו.

ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק, מסר כי "בכל שנה משתמשי דרך רבים מקפחים את חייהם לאחר תאונות בשולי הכביש. חייבים להעביר את המסר כי שולי הכביש הם לחירום בלבד וכל שניה שאדם נמצא בשוליים חושפת אותו לסכנה גדולה יותר. במקרים רבים הנהג שנוסע בכביש לא מבחין ברכב שנמצא בשוליים, במיוחד בשעת החשיכה ולכן תוצאות התאונות קשות מאוד. חייבים להעביר לנהגים את המסר כי עדיף להרוס את הצמיג ולא לעצור בשוליים ולסכן את החיים. אם כבר חייבים לעצור בשוליים – יש לשים משולש, אורות אזהרה, אפוד זוהר ולהתרחק מהרכב אל מעבר למעקה הבטיחות".

ביום חמישי נהרגו איתי בן החודשיים ואמו סופי רוסטסקי בת ה-28 לאחר שמשאית התנגשה ברכב פרטי סמוך למחלף בית רבן, באזור אשדוד. אב המשפחה, קצין חיל האוויר בן 35, נפצע קשה מאוד ומאושפז בבית החולים בילינסון. כמו כן, בנם בן השלוש נפצע באורח קל.

ביום שני פורסם לראשונה בחדשות 13 שנהג המשאית אמר בחקירתו כי זמן קצר לפני שהתנגש ברכב הפרטי שעמד בשולי הכביש נפלה מידו סיגריה, והוא התכופף כדי להרים אותה מבלי להפסיק בנסיעה. מוקדם יותר, פורסם כי לא נמצאו סמים בבדיקת המעבדה ראשונית שנערכה בדמו של הנהג.