התאונה בכביש 7: לא אותרו סמים בבדיקת הדם של נהג המשאית

מתוצאות בדיקת המעבדה עולה כי לא היו בדמו של הנהג הפוגע חומרים אסורים. חקירת התאונה הקטלנית בה נהרגו אם ובנה התינוק נמשכת, והנהג צפוי להיחקר היום פעם נוספת

זמן צפייה: 01:06

התאונה הקטלנית בכביש 7: בתוצאות בדיקת המעבדה ראשונית שנערכה בדמו של הנהג החשוד בגרימת התאונה בה נהרגו אם ובנה התינוק, לא אותרו סמים. כזכור, לאחר שנעצר נבדק חשד לפיו הנהג, תושב אשקלון בשנות ה-30 לחייו, נסע תחת השפעת חומרים אסורים. התאונה עדיין נחקרת על ידי בוחני תאונות הדרכים, והנהג צפוי להיחקר היום (שני) פעם נוספת.

עו"ד ישראל נחמיאס, פרקליטו של הנהג, מסר בתגובה: "טענתי כבר ביום המעצר הראשון כי הוא מעולם לא השתמש בסמים וכי היה ניתן לבצע את הבדיקה בזמן אמת ולשלול זאת. הוא טוען שהוא איבד את ההכרה ולא זוכר מה גרם לתאונה. מצבו הנפשי קשה מאוד, הוא מביע צער כבד על האובדן, מוסר את תנחומיו למשפחה, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

עו''ד ישראל נחמיאס, סנגורו של נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה בכביש 7
עו''ד ישראל נחמיאס, סנגורו של נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה בכביש 7 | צילום: חדשות 13

ביום חמישי, כאמור, נהרגו תינוק בן כמה חודשים ואמו, אישה כבת 28, לאחר שמשאית התנגשה ברכב פרטי סמוך למחלף בית רבן בכביש 7, באזור אשדוד. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם, ופינה מזירת האירוע את האב כבן 35 במצב קשה כשהוא בסכנת חיים, ואת בתם הנוספת בת השנתיים במצב קל.

הנהג הפוגע נשלח כאמור לאחר התאונה לבדיקות דם לגילוי סמים, ושהה במעצר עד אתמול. בנוסף נבדק אם השתמש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, או לחלופין היה תחת השפעת אלכוהול.

לדברי נציג המשטרה, בעברו של הנהג מספר דוחות, בין היתר, בגין סטייה מנתיב וחציית צומת ברמזור אדום. "הוא מציג זיכרון סלקטיבי בחקירה. הוא לא זוכר", אמר הנציג.

עוד בחדשות 13:

התאונה בדרום: גובר החשד כי נהג המשאית נסע תחת השפעת סמים

התאונה בערבה: האם התעוררה – ושמעה מהרופאים שאיבדה את בנותיה

הלל ועמית נהרגו בתאונה ליד ים המלח: "אסון נורא קרה לנו"

זירת התאונה בכביש 7
צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בעת הדיון להארכת מעצרו, תהה עו"ד נחמיאס, מדוע לא נעשתה בדיקת סמים בזירת התאונה. "הוא לא משתמש בסמים ולא ימצאו כלום בבדיקה", אמר והוסיף כי "כולם מצטערים על מה שקרה. החשוד עצמו נפגע בתאונה ומצבו הנפשי ירוד. הוא נחבל בראשו. אין פה עילת שיבוש ולכן אבקש לשחרורו".

בחקירתו טען החשוד בפני חוקריו כי אינו זוכר את שהתרחש התאונה. "הוא עדיין בהלם. הוא נחקר אתמול ועשו לו את כל הבדיקות הרלוונטיות. הוא איבד את ההכרה ולא זוכר מה היה", מסר אז נחמיאס.

לחדשות 13 נודע כי מחקירה ראשונית עולה שהמשאית שנסעה מכיוון מערב סטתה מנתיב ופגעה בחלקו האחורי של כלי רכב פרטי שככל הנראה עמד בצד הדרך. חוקרי המשטרה עד עכשיו לא זיהו סימני בלימה של המשאית על הכביש. כאמור, כתוצאה מכך נהרגו האם ובתה שישבו במושב האחורי.

"כשהגענו למקום המראה היה קשה. הרכב הפרטי היה מעוך, ובתום פעולות חילוץ בסיוע מכבי האש, התחלנו בהענקת טיפול רפואי לשלושת הנפגעים, כולם מהרכב הפרטי", סיפר פרמדיק מד"א אשר ארביב.