לאחר חודשיים וחצי: בן ה-11 שנפצע בפגע וברח בי-ם - מת מפצעיו

מותו של בנימין ביגלאייזן, שנפצע אנושות מפגיעת רכב בשדרות גולדה מאיר בעיר בחודש אפריל, נקבע בבית החולים שערי צדק. זאת, כחודש לאחר הגשת כתב האישום נגד הנהג הפוגע נתנאל סנדרוסי

זמן צפייה: 01:07

הפגע וברח בירושלים: בנימין ביגלאייזן, הילד בן ה-11 שנפצע אנושות בתאונת הפגע וברח בשדרות גולדה מאיר בירושלים בחודש אפריל, מת הבוקר (הראשון) מפצעיו, כך נמסר מבית החולים שערי צדק בעיר.

כזכור, לפני כחודש הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד נתנאל סנדרוסי בגין הפקרה לאחר פגיעה, בשל התאונה, וכתב אישום הוגש נגד מאיר גמליאל, שנעצר בחודש מאי לאחר שנחשד כי סייע לסנדרוסי לברוח מזירת האירוע - בגין עבירות של חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה ונהיגה מעל המהירות המותרת.

לכתבות נוספות בנושא: 

הפגע וברח בירושלים: נעצר גבר החשוד שסייע לנהג הפוגע להימלט

הפגע וברח בי-ם: המשטרה סבורה - הנהג החשוד במעשה היה שיכור

נסיעה ב-220 קמ"ש: תועדה באינסטגרם של החשוד בפגע וברח בירושלים

נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו
נתי סנדרוסי בדיון בהארכת מעצרו | צילום: החדשות 13

לפי כתב האישום, ב-21 באפריל 2019 בשעות הערב, נהג סנדרוסי בשדרות גולדה מאיר בעיר ומאיר גמליאל נסע עימו ברכב. השניים הגיעו לצומת הרחובות גולדה מאיר ויצחק מירסקי כשסנדרוסי נוהג במהירות גבוהה. באותה עת, חצה את הצומת ילד בן 11 באור אדום. סנדרוסי נהג אל תוך הצומת במהירות - ופגע בעוצמה בילד שהיה על מעבר החצייה.

במהלך חקירתו, אמר סנדרוסי לחוקריו כי הוא כלל לא נהג ברכב בעת התאונה. לטענתו, הוא שכר את הרכב מאדם חרדי המשכיר את מכוניתו בציבור החרדי, ובתום ההשכרה השאיר את הרכב במקום שסוכם עם השוכר. מאז, לדבריו, הוא לא יודע מי נהג בו.

השניים, שהבחינו בפגיעה, עצרו את הרכב בסמוך לאחר הצומת, ולאחר מכן התיישב גמליאל בכיסא הנהג ועזב את הצומת במהירות גבוהה. זאת, מבלי שהושיטו עזרה לנפגע, מבלי להזעיק עזרה ומבלי שהתייצבו בפני שירותי ההצלה או החקירה והציגו את עצמם כמי שהיו מעורבים בתאונה.

נתי סנדרוסי בית המשפט
נתי סנדרוסי בבית המשפט | צילום: החדשות 13

כאמור, בחודש אפריל פגע סנדרוסי עם רכבו בביגלאייזן ופצע אותו באורח אנוש. לאחר המקרה, בצעד חריג, המשטרה ביקשה את סיוע הציבור באיתורו של סנדרוסי ולאחר אזרחים רבים פנו לסנדרוסי דרך הרשתות החברתיות בבקשה שיסגיר את עצמו - והוא עשה זאת כעבור כמה ימים. תחילה, בית המשפט הורה להאריך את מעצרו ברקע הכחשת מעורבותו באירוע – כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

תחילה, המשטרה חשדה כי היה שיכור בעת הנסיעה. לדברי נציג המשטרה, סנדרוסי חצה את הצומת באור אדום ופגע בביגלאייזן. במהלך האירוע, סנדרוסי פגע גם באחיו בן ה-13 ופצע אותו קל. עוד הוסיף נציג המשטרה במהלך הדיון, שסנדרוסי עצר לזמן קצר אחרי הפגיעה, אך לא הגיש סיוע ועזב את הזירה.