"המשטרה לא מעדכנת אותנו": הוריו של נער הגבעות שנהרג בריאיון

יממה לאחר שאברהם ואיילת סנדק איבדו את בנם אהוביה בן ה-17 במהלך מרדף משטרתי, השניים מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה שלא יצרה איתם קשר, ותוהים: "שוטרים, מול מי אתם נלחמים?" • בלעדי

זמן צפייה: 02:22

"כף רגלם של משטרת ישראל ונציגיה לא דרכה פה. לא קיבלנו טלפון ואנחנו לא יודעים שום דבר" - כך טענו היום (שלישי) בריאיון בלעדי לחדשות 13 אברהם ואיילת סנדק, הוריו של נער הגבעות אהוביה בן ה-17, אשר נהרג אתמול בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי.

מבחינת ההורים, בנם מסר את נפשו על הגנת ההתיישבות ביהודה ושומרון. ובעוד החקירה נמשכת, השניים מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה: "שוטרים, מול מי אתם נלחמים?", תהה אברהם, "מול אחים שלכם?". לדבריהם, כאמור, המשטרה עדיין לא יצרה איתם קשר ולא עדכנה אותם בנסיבות המקרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: הסכמתי לרוטציה בזמן בלי נקודת יציאה – גנץ גורר לבחירות

ברקע פיזור הכנסת הלילה: גנץ ואשכנזי שוקלים את דרכם הפוליטית

השבתת הלימודים וסגירת המשק: מסתמן – סגר מלא מתחילת ינואר

אברהם ואיילת סנדק
אברהם ואיילת סנדק | צילום: חדשות 13

לטענת המשטרה, ארבעת הנערים ברכב שהיה מעורב בתאונה השליכו אבנים על פלסטינים בכביש 449 שליד גוש עציון. כשהבחינו בניידת, החלו להימלט ממנה. השוטרים דלקו אחריהם ובשלב מסוים התנגשו ברכב, דבר שגרם להתהפכותו ולמותו של אהוביה.

אתמול, שעות בודדות לאחר התאונה, מאות פעילי ימין ונערי גבעות הפגינו מול המטה הארצי של המשטרה ומול בית משפט השלום שאליו הובאו להארכות מעצר חבריו של אהוביה, שהיו עמו ברכב. "שש שעות שכבה הגופה על הכביש ולאף אחד לא היה אכפת", טען חברו של המנוח, "אתם לא מתביישים?"

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

בשלב זה, החקירה הועברה למחוז אחר כדי למנוע ניגוד עניינים, והתאונה נבדקת גם על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. "אהוביה, נשמה טהורה ואהובה", ספד לו אביו, והחל להקריא את הצוואה שהשאיר אחריו בנו: "כמו שלאדם יש גוף, כך לעם ישראל יש גוף", כתב אהוביה. "הגוף שלנו הוא ארץ ישראל ולכן מסרתי את עצמי להגדיל את ההתיישבות בארץ".