הפגנה בירושלים על מות הנער בתאונה בבנימין: 23 מוחים נעצרו

מאות מפגינים התאספו מול המטה הארצי בבירה, במחאה על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי. תנועת הרכבת הקלה נחסמה, והמשטרה הודיעה כי תעשה שימוש במכת"זית

זמן צפייה: 00:57

מאות בני אדם הפגינו הערב (שני) מול המטה הארצי של המשטרה שבירושלים, זאת במחאה על מותו של אהוביה סנדק בן ה-16 שנהרג מוקדם יותר היום בזמן מרדף משטרתי. במהלך הערב נרשמו כמה עימותים בין המפגינים לשוטרים, ועד כה נעצרו או עוכבו לחקירה 40 בני אדם.

בארגון "חוננו" טענו כי כמה מהעצורים הינם נערים ונערות בני 13, וכי יש בידיהם סרטונים רבים על "אלימות שוטרים חריגה כנגד המפגינים". בינתיים, בהפרות הסדר שאירעו במקום נרשמה גם הפרעה לתנועת הרכבת הקלה, והכביש באזור נחסם לפרקים. המשטרה שפועלת במקום הודיעה כי לא תהסס להשתמש במכת"זית לפיזור המפגינים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ד"ר אלרעי-פרייס: "כל יום שלא הולכים לסגר – זו טעות"

נתניהו: "גנץ חזר בו מהסיכומים וגורר אותנו לבחירות מיותרות"

בנט: לא אתמוך במהלכים שיחלצו את רה"מ ממשפטו – מטרתי להחליפו

מחאה בירושלים על מות הנער בתאונה בבנימין
מחאה בירושלים על מות הנער בתאונה בבנימין | צילום: חדשות 13

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן התייחס לתקרית בשומרון: "הנערים הללו הם ילדינו - נקודה! השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב. לא מדובר באוייב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו. אנחנו מזועזעים ודורשים לחקור עד תום את ההתרחשויות בשטח. מעבר לצורך בגילוי האמת, תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית. אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות, היה מושקע בחברה וחינוך, לא היינו עדים לאסון הנורא שהתרחש היום".

כאמור, המפגינים מוחים על מותו של סנדק, נער גבעות שנהרג בזמן מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב שבו נסע יחד עם ארבעה נערים נוספים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך. המחלקה לחקירות שוטרים תחקור את טענת הפצועים, לפיה ניידת המשטרה פגעה בהם בעוצמה.

בתוך כך, אברהם ואיילת סנדק הוריו של אהוביה, מסרו: "השוק הוא עצום. היום איבדנו את בננו, אחינו, נכדנו וילד מהמם. אדם נדיר נשמה טהורה שכולה קודש לה', ילד שנולד בגוש קטיף וגורש מביתו מחבל ארץ קודש. ילד נבון שגדל על ברכי התורה, אהבת הארץ והאדם. נשמה טהורה ונדירה שהשאירה לנו צוואה אדירה - לכו ורשו את כל הארץ".

על פי דיווח שהתקבל במוקד המשטרה, חמשת נערי הגבהות יידו אבנים מרכבם לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש. צוות בלשים שהיה בסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור. אז, נהג הרכב פתח בנסיעה פרועה על הכביש וניסה להימלט בזמן שרכב הבילוש נסע בעקבותיו. בהמשך, כאמור, רכבם של הנערים התהפך, מה שהוביל למותו של אחד מהם ולפציעתם של השאר.

זירת התאונה בשומרון
זירת התאונה בשומרון | צילום: אלעזר ריגר