רה"מ: הסכמתי לרוטציה בזמן בלי נקודת יציאה - גנץ גורר לבחירות

שעות לפני פיזור הכנסת, נתניהו תקף את יו"ר כחול לבן וטען שהוא האחראי לכך שאזרחי ישראל ילכו לקלפיות פעם נוספת. "ניסנקורן רצה לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל שרומסים את רצון הציבור"

זמן צפייה: 08:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ, שעות לפני פיזור הכנסת ה-23, וטען כי הוא האחראי לכך שאזרחי ישראל ילכו לקלפיות פעם נוספת, שנה בלבד לאחר הבחירות הקודמות, וציין כי הסכים לקיים את הרוטציה בזמנה. מכחול לבן נמסר בתגובה כי "נאשם בפלילים עם שלושה כתבי אישום גורר את המדינה לארבע מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות".

"זה לא סוד, אני לא רציתי בחירות, הליכוד לא רצה בחירות. הצבענו פעם אחר פעם נגד בחירות, כולל אתמול בלילה. לצערי גנץ חזר בו מהסיכומים בינינו, וההחלטה הזו גוררת את מדינת ישראל לבחירות", תקף נתניהו. "אני חושב שזה קרה בגלל מאבק פנימי במפלגה שלו - הוא חזר בו בגלל ההתעקשות שלו להמשיך לתת לניסנקורן, בניגוד להסכם הקואליציניו, לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל, והפקידים האלה רומסים את רצון הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ברקע פיזור הכנסת הלילה: גנץ ואשכנזי שוקלים את דרכם הפוליטית

מאות חרדים הפגינו בירושלים נגד מעצר עריק; שיבושים ברכבת הקלה

בעקבות המתיחות בשטחים: צה"ל מתגבר כוחות באוגדת יו"ש

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

"הציבור רוצה דבר אחד והם קובעים דבר אחר וזה לא יכול להיות ככה בדמוקרטיה. אנחנו פשוט לא יכולים לתת לזה לקרות", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו נגד בחירות, זו החלטה שגויה של כחול לבן, אבל אם כופים עלינו בחירות - אני מבטיח לכם שאנחנו ננצח".

ראש הממשלה החל בקמפיין הבחירות ואמר כי מפלגתו תנצח בשל הישגיה וכן משום ש"ההחלטה בבחירות האלה היא ברורה: זאת או ממשלה שתלויה בלפיד ובשמאל, או ממשלת ימין על מלא. זאת הבחירה. דבר אחד אני יכול להגיד בבטחה - לכל אחד מהפוליטיקאים שטוענים שיכולים להנהיג את ישראל, הדרך היחידה להרכיב את הממשלה זה באמצעות חבירה ללפיד ולשמאל. אין להם דרך אחרת. הם יכולים לתת הרבה צהרות, יספרו לכם כמה הם ימניים ,אבל אין להם דרך אחרת להקים ממשלה בלי לפיד ומפלגות השמאל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו טען כי במסגרת המו"מ עם כחול לבן, הוא הסכים לקיים את הרוטציה בזמנה, מבלי יכולת להתחמק מכך: "הם הקימו ממשלה בתוך ממשלה, והרעיון של הרוטציה היה שכל אחד יכבד את הצד שלו. הם לא קיבלו את הצד שלהם. בגלל גודל השעה הסכמתי לרוטציה. הייתה הסכמה והיא לא כובדה על ידיהם".

בין היתר, התייחס ראש הממשלה גם למשבר הקורונה, אמר כי יקדם תוכניות סיוע נוספות לאזרחים שנפגעו מהמשבר והוסיף: "ישראל יכולה להיות בין המדינות הראשונות שיוצאות ממשבר הקורונה".

יו"ר המפלגה בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יותר שקרים ממילים. ‏נתניהו מוציא אותנו לבחירות רק כדי שהוא לא יכנס לבית משפט - כל גרסא אחרת, היא או טריק, או שטיק. ‏נכנסנו לממשלה כדי להגן על הדמוקרטיה, כל נאום כזה רק מחזק את חשיבות המהלך".