נער גבעות נהרג בתאונת דרכים - במהלך מרדף משטרתי בבנימין

בלשים ביצעו מרדף אחר רכב שבו היו נערים, שככל הנראה זרקו אבנים על כלי רכב פלס'. במהלך בריחתם, המכונית התהפכה ובן 16 נהרג. 4 נפצעו קל וטענו: הניידת ניגחה אותנו. השוטרים ייחקרו במח"ש

זמן צפייה: 01:40

נער גבעות בן 16, אהוביה סנדק מההתנחלות בת עין, נהרג וארבעה נערים נוספים נפצעו היום (שני) בתאונת דרכים בבנימין. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים איבד שליטה וסטה מהדרך והתהפך. הפצועים טוענים כי ניידת המשטרה פגעה בהם בעוצמה, והשוטרים שנהגו ברכב ייחקרו במח"ש.

כתוצאה מכך, ארבעה מנוסעי הרכב פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, מהם שניים במצב קל עד בינוני ושניים נוספים במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים. כאמור, נוסע נוסף בן 16 נהרג. על פי עדויות מזירת התאונה, הפצועים פונו בעודם אזוקים, וזאת למרות פציעותיהם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים אישרו: החוזרים מחו"ל מיום רביעי יועברו לבידוד במלונית

נמשך המרד בכחול לבן נגד הפשרה עם נתניהו: "העת להכרעת הריבון"

בעלה של הנרצחת מהשומרון: "גידלה משפחת לתפארת – תחסר לכולנו"

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

זירת התאונה בשומרון
זירת התאונה בשומרון | צילום: אלעזר ריגר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ניסה להגיע לזירת התאונה, אך לא נתנו לו לעבור. בתגובה לתקרית נמסר ממשטרה כי "בשעה זו כוחות המשטרה פרוסים בזירה לצורך איסוף הראיות והממצאים על ידי גורמי החקירה. מבירור ראשוני עולה כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

על פי דיווח שהתקבל במוקד המשטרה, חמשת נערי הגבהות יידו אבנים מרכבם לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש. צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום, זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור. בעקבות כך, נהג הרכב פתח בנסיעה פרועה על הכביש וניסה להימלט מהמקום, בזמן שרכב הבילוש נסע בעקבותיו. בהמשך, רכבם של הנערים התהפך, מה שהוביל למותו של אחד מהם ולפציעתם של השאר.

בהמשך לכך, עו"ד נתי רום מארגון "חוננו", הגיע לבית החולים על מנת לסייע לפצועים ולקבל מהם תמונת מצב על התנהלות השוטרים באירוע. על פי עדויותיהם של הפצועים, התאונה התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחורה בעוצמה, מה שגרם לו לסטות מהכביש. "לצערנו מהשטח מגיעות בשורות קשות כי אחד מיושבי הרכב נהרג בתאונה. הפצועים פונו מהזירה כשהם אזוקים למרות הפציעות הקשות", אמר רום.

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל חוננו, הגיב גם הוא לתאונה ואמר: "הדם על ידיהם של מפקדי ימ"ר ש"י שמתירים את דמם של טובי ילדינו. הזוועה הזו צריכה להרעיד את אמות הסיפים של משטרת ישראל והמשרד לבטחון פנים. וכך גם כל הדרגים שמנחים התנהגות רצחנית כזו ומתקצבים אותה בתקציבי עתק. ארץ אל תכסי דמם!"