דיווח: מתקן של מיליציה פרו איראנית הותקף בגבול סוריה-עיראק

רשת סקיי ניוז בערבית דיווחה כי חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו בתקיפה אווירית, שכוונה ליעד של המיליציה העיראקית "אל-חשד א-שעבי" בעיר אל-בוכמאל שבמזרח סוריה

זמן צפייה: 00:25

מתקן של המיליציה השיעית הפרו איראנית "אל-חשד א-שעבי" הותקף אתמול (רביעי) בשעות הצהריים בגבול בין סוריה לעיראק - כך דווח ברשת סקיי ניוז בערבית, מפי גורם ביטחוני בעיירה אל-קאים שבעיראק.

על פי הדיווח, חמישה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית, שנעשתה ככל הנראה על ידי מל"טים, וכוונה למפקדה של המיליציות בעיר אל-בוכמאל. עוד דווח מפי הגורם הביטחוני כי באזור החלו לנקוט באמצעי זהירות הכוללים איסור על התקהלויות, וכן פועלים לפריסת נשק כבד - מחשש לתקיפות אוויריות.

ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, התייחס לתקיפות האחרונות על מתקני המיליציה השיעית הפרו איראנית "חשד א-שעבי" ואמר כי "אין לנו כל הוכחה מוצקה לכך שישראל מעורבת בתקיפות". עוד אמר כי עיראק מנסה למנוע מלחמה באזור ומנסה לפתור את הבעיות והמשברים "בצורה חיובית". זאת, במטרה לשמור על ריבונות ויציבות עיראק.

עוד בחדשות 13:

סעודיה הציגה הטילים שפגעו במתקני הנפט: "איראן מימנה התקיפה"

טראמפ: נראה שאיראן אחראית לתקיפה בסעודיה; ייתכן שנגיב בעוצמה

טראמפ: הוריתי למשרד האוצר להגביר את הסנקציות על איראן

תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)
תקיפה בגבול עיראק-סוריה (ארכיון)

ביום שלישי דיווח הערוץ העיראקי אל-אפאק כי ישראל תקפה מתקן של המיליציה השיעית אל-חשד א-שעבי המזוהה עם איראן, באזור העיר אל-בוכמאל שבמחוז דיר א-זור, סמוך לגבול של סוריה עם עיראק. הארגון הסורי לזכויות אדם הפועל מבריטניה דיווח כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בשתי המדינות, כלי טיס בלתי מזוהים תקפו מספר יעדים באזור, כאשר לפי שעה לא דווח על נפגעים. גורם ביטחוני בעיר קאאם, על גבול סוריה-עיראק, אמר כי "מטוסי האויב הציוני ביצעו מתקפה 'ברברית' בגבול". זאת, ברקע מספר דיווחים בשבועות האחרונים לפיהם ישראל תוקפת מיליציות המזוהות עם איראן בעיראק ובסוריה.

התקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל (חדשות עשר)
תקיפה בסוריה (ארכיון)

בשבוע שעבר נהרגו 21 בני אדם כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מזוהים תקפו בסיס באותה העיר, כך דווח ברשת "אל-ערביה". התקיפה אירעה לאחר שתיעוד בניית הבסיס פורסם בפוקס ניוז, על פי הדיווח. עוד עלה כי מדובר באזור שבו ממקומות מיליציות שיעיות פרו איראניות, וככל הנראה התקיפה כוונה נגדם. לדברי כמה מקורות, איראן פרסה באל-בוכמאל מיליציות הנאמנות לה והן מפוקחות על ידי משמרות המהפכה.

ביום שני שעבר, הודיע צה"ל כי זוהו מספר שיגורים כושלים על ידי פעילי מליציות שיעיות בהובלת כוח "קודס" האיראני - לעבר שטח ישראל. הירי בוצע משטח סוריה בפאתי דמשק ולא חצה לישראל.

מדו"צ נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה המתרחשת משטחו". דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הוסיף: "אנו מזהירים את משטר בשאר אל-אסד שהוא ישלם מחיר כבד על כך שהוא מאפשר לאיראנים ולמילציות שיעיות לפעול מתוך שטחו, תוך שהוא מעלים עין מכך ואף משתף פעולה עמם. הדבר לא נסתר מעינינו. המזהיר יצא ידי חובתו". לפי ההערכת בצה"ל, מדובר בתגובה של כוח קודס האיראני בסוריה לסיכול פיגוע הרחפנים.