צה"ל פנה לעם האיראני: זו החוליה שניסתה לבצע את פיגוע הרחפנים

דובר צה"ל השיק פלטפורמת הסברה בשפה הפרסית ברשתות החברתיות, שם העלה את מבנה הפיקוד של חוליית "כוח קודס" במשמרות המהפכה - ופרסם את שמו ותמונתו של המפקד בסוריה האחראי לניסיון הפיגוע

זמן צפייה: 00:21

צה"ל השיק השבוע לראשונה פלטפורמת הסברה לקהל האיראני בשפה הפרסית, ופתח בטוויטר, טלגרם ואינסטגרם חשבונות בשם "צבא הגנה לישראל". הערב (שלישי) הועלה בה תרשים הפיקוד והשליטה של חוליית "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראניים שהובילה את פיגוע רחפני הנפץ שסוכל בסוריה.

בפלטפורמה החדשה פרסם צה"ל כי המפקד האחראי לניסיון הפיגוע הוא גנרל ג'ואד ע'פארי, הנמצא תחת פיקודו הישיר של קאסם סולימאני – מפקד כוח קודס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו: "מציע לנסראללה להירגע – ישראל יודעת להגן על עצמה"

מקורבים לחזבאללה: מתוכננת מתקפה מחושבת – שלא תוביל למלחמה

הערכה: היעד שהותקף בביירות – משמעותי מכפי שחזבאללה מנסה לתאר

מבנה הפיקוד על חוללית כוח קדס לביצוע פיגוע רחפנים מסוריה בפרסית
מבנה הפיקוד על חוללית כוח קדס לביצוע פיגוע רחפנים מסוריה בפרסית | צילום: דובר צה''ל

ע'פארי הוא מבוגרי מלחמת איראן-עיראק המשמש כיום כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה ומוביל את מאמצי ההתבוססות האיראניים בסוריה. תחתיו פועלים עשרות אלפי שיעים מלאומים שונים הפועלים ברחבי סוריה, בין היתר בדמשק, חלב ובמזרח המדינה. ע'אפרי גייס את הפעילים, דאג להכשרתם ופיקח על הוצאת ניסיון פיגוע הרחפנים לפועל.

כמו כן, פורסם ברשתות כי יאסר אחמד צאהר, חסן יוסף זאביב ושני פעילים נוספים עברו הכשרה לשימוש ברחפנים באיראן, ניסו לשגר רחפני נפץ לישראל מאזור ערנה בלילה שבין חמישי לשישי ונתקפו בדרכם לבצע ניסיון שיגור נוסף בליל שבת.

זהותם של צאהר וזאביב פורסמו בישראל ביום שני. השניים ביקרו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות, ובמסגרת השהייה שלהם שם הם עברו אימונים ייעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו משיקים היום חשבונות דיגיטל חדשים בשפה נוספת - פרסית. את ההחלטה קיבלנו לפני מספר חודשים, אבל אין ספק שזו הזדמנות טובה להשיק את החשבונות וגם לספר בהם לאיראנים בפרסית, קצת על מה עושה קאסם סולימני בסוריה, לבנון ועזה עם הכסף שלהם".

 

חאסם יוסוף זאביב ויאסר אחמד צאהר, חלק מהמיליציות השיעיות שהופעלו ע''י כוח קודס כדי לבצע את פיגוע רחפני הנפץ
חאסם יוסוף זאביב ויאסר אחמד צאהר, חלק מהמיליציות השיעיות שהופעלו ע''י כוח קודס כדי לבצע את פיגוע רחפני הנפץ

מוקדם יותר היום הגביל צה"ל תנועת כלי רכב בכמה כבישים הסמוכים לאזור גבול לבנון. על פי ההנחייה, אין לבצע נסיעה שאינה נחוצה במקרה של פחות חמישה קילומטרים מהגבול. בין היתר, נאסרה נאסרה הנסיעה שלא לצורך בכביש בין בירנית לסאסא ובין אביבים לרמות נפתלי. כמו כן, נאסרה התנועה בכבישים 8990, 8993, 8967 שבין אביבים לדובב, בסמוך לגבול, ו-886 שבין יפתח למשגב עם.

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור הערכת מצב מבצעית הוחלט כי תנועת רכבים צבאים מסוימים במספר צירים תתאפשר על בסיס אישור פרטני ובהתאם להערכת המצב. במקביל נשמרת השגרה האזרחית במרחב".

ביום ראשון התייחס סולימאני לתקיפות האחרונות בסוריה ולבנון ואיים על ישראל: "הפעולות הצבאיות האחרונות הן משוגעות, והולכות להיות ללא כל ספק ההרפתקאות האחרונות של המשטר הציוני", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

נסראללה לצד המל''ט שהופל
נסראללה לצד המל''ט שהופל | צילום: חדשות 13

באותו ערב מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נאם מהבונקר שלו והתייחס לאירועים האחרונים: "מה שהתרחש אתמול בסוריה ובלבנון מסוכן מאוד".

"צה"ל אמר שהפציץ בסוריה את כוח קודס של האיראנים", התייחס נסראללה למתקפה בסוריה, בה סיכל חיל האוויר פיגוע רחפנים. "זהו שקר. צה"ל הפציץ מוצב של חזבאללה בסוריה, ויש שם שני הרוגים של חזבאללה. נתניהו אתה יודע כי איננו צוחקים. אנו אמרנו לישראל שאם תהרוג אחד מבנינו בסוריה נגיב בלבנון. אני אומר לחיילי צה"ל שעל הגדר: חכו לנו, יום-יומיים ואנחנו נגיע רחוק מהגבול".