צילומי לוויין חושפים: הפיצוץ באיראן אירע ליד אתר ייצור טילים

בהסתמך על תמונות שצולמו באזור התקרית בטהראן, מומחים מעריכים כי היא התרחשה בסמוך למערכת מנהרות תת-קרקעית ולאתרי פיתוח נשק. בתצלומים ניתן לראות את הנזק שנגרם, אך טרם ידוע מה התפוצץ

זמן צפייה: 02:39

הפיצוץ שאירע אתמול (שישי) בטהראן נוצר באזור הרי אלבורז, ומומחים מעריכים כי במקום מוסתרות מנהרות תת קרקעיות ואתרים לייצור טילים. זאת, בהסתמך על תמונות לוויין מהמקום שחושפות את הנזק שנגרם. טרם ידוע מה התפוצץ במהלך התקרית וכן טרם התגלה מה היה הגורם לכך.

עוד בחדשות 13:

פיצוץ עז סמוך לבסיס צבאי באיראן; הרשויות: "מיכל גז התפוצץ"

ירי הרקטות לעוטף: "תוכניות הסיפוח ייענו בהתנגדות חריפה"

חשד לניסיון דקירה במחסום קלנדיה: שני מאבטחים נפצעו קל

לאחר המקרה מסרו הרשויות כי מדובר בפיצוץ של בלון גז, וערוץ הטלוויזיה האיראני דיווח ממקום התקרית לכאורה. המצלמה התמקדה במה שנראה כמכלי גז גדולים מפויחים, אך לא הראתה דבר מסביבם. דובר משרד ההגנה האיראני תיאר את האתר כ"אזור ציבורי", דבר שהעלה את התמיהה מדוע גורמים צבאיים ולא אזרחיים מטפלים באירוע. ערוץ הטלוויזיה לא ענה על השאלה הזאת.

בתמונות הלוויין, שצולמו כ-20 קילומטרים ממזרח לטהראן, ניתן לראות מאות מטרים של צמחיה מפויחת – שלא נראו שם בתמונות שצולמו בשבועות קודם לכן. בניין שמופיע בצילומים מזכיר במראהו מבנה שהופיע בערוץ הטלוויזיה

פיצוץ בטהראן
פיצוץ בטהראן | צילום: global telegram

הפיצוץ, שאירע כאמור בלילה שבין חמישי לשישי, הרעיד את הבתים בטהראן, ניפץ חלונות והאיר את השמיים באופן חריג. דובר משרד ההגנה האיראני טען כי מדובר בפיצוץ מיכל גז וכי האירוע נחקר. על פי דיווחים, הבסיס הסמוך למקום שבו אירע הפיצוץ משמש, בין היתר, לאתר לפיתוח נשק וכן מתקן גרעין.

בשבוע שעבר, מועצת הנגידים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית העבירה החלטה שקוראת לאיראן לשתף פעולה עם חקירת הסוכנות בעניין שני אתרי גרעין חשודים בטהראן, שבהם נמצאו שרידי אורניום.

זו הפעם הראשונה מאז שנת 2012 שסבא"א מתחה ביקורת נגד איראן. בהחלטה, קראה מועצת הנגידים לטהראן לאפשר לפקחי הסוכנות גישה מלאה לשני אתרי הגרעין ללא כל הפרעה.