חשד לניסיון דקירה במחסום קלנדיה: שני מאבטחים נפצעו קל

אדם שהגיע למעבר כלי הרכב במחסום בצפון הבירה כשהוא חמוש בסכין, עורר את חשדם של הכוחות במקום שהשתלטו עליו ועצרו אותו. החשוד נלקח לחקירה

זמן צפייה: 00:15

חשד לניסיון דקירה: חשוד שהגיע היום (שבת) למעבר כלי הרכב במחסום קלנדיה בירושלים כשהוא חמוש בסכין, נעצר על ידי המאבטחים. שניים מהם נפצעו קל בגפיים במהלך ההשתלטות, לא כתוצאה מדקירות. החשוד נעצר ונלקח לחקירה.

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד, תושב הכפר קלנדיה, הגיע ברגל למעבר כלי הרכב. המאבטחים חשדו שנשא חפץ מתחת לחולצה, קראו לעברו וכשהוא לא נשמע להנחיות ירו באוויר. החשוד החל להימלט חזרה לכיוון קלנדיה, והמאבטחים רצו אחריו. כשתפסו אותו נפלה הסכין שהחביא. החשוד התנגד למעצר, מה שכאמור הביא לפציעה של שני המאבטחים.

השתלטות על חשוד בניסיון דקירה במחסום קלנדיה בירושלים | צילום: חדשות 13

ביום רביעי חשפה המשטרה את התיעוד ממצלמות האבטחה כפי שנקלטו ביום שלישי במחסום הקיוסק שבאבו דיס הסמוך לירושלים, אז מחבל שהגיע עם רכבו לאזור האיץ לפתע לכיוון הלוחמים והצליח לפצוע לוחמת מג"ב באורח קל. הלוחמים פתחו לעברו באש, פצעו אותו קשה - ובהמשך נקבע מותו. הלוחמת פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים.

פרסום התיעוד על ידי מג"ב הגיע, בין היתר, בשל העובדה כי הבוקר עלו קולות בחברה הפלסטינית שטענו כי המחבל, אחמד מוצטפא עריקאת, "הוצא להורג בידי מג"ב". עריקאת, תושב אבו דיס, הוא אחיינו של בכיר הרשות סעיב עריקאת.

הסכין מניסיון הדקירה במחסום קלנדיה | צילום: דוברות המשטרה

לפני כשלושה שבועות אירע ניסיון פיגוע דקירה, כאשר מחבל ניסה לדקור מאבטח במעבר חשמונאים סמוך למודיעין. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי מאבטחי המחסום הבחינו בחשוד פלסטיני שצעד לכיוון המעבר. הם הורו לו לעצור ואז המפגע השליך סכין על הכביש ונעצר. החשוד נלקח לחקירה.