פיצוץ עז סמוך לבסיס צבאי באיראן; הרשויות: "מיכל גז התפוצץ"

משרד ההגנה האיראני עדכן כי לא היו נפגעים באירוע וכי המדינה פתחה בחקירה. עיתון ה"ניו-יורק טיימס" דיווח כי הבסיס, הנמצא ממזרח לבירה טהראן, משמש בין היתר לאתר לפיתוח נשק

זמן צפייה: 02:39

פיצוץ גדול נשמע הלילה (שישי) סמוך לבסיס צבאי הממוקם ממזרח לטהראן, בירת איראן. בתמונות ובסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ניתן היה לראות את השמיים מוארים באופן חריג.

דובר משרד ההגנה האיראני טען כי מדובר בפיצוץ מיכל גז וכי האירוע נחקר. על פי דיווחים, הבסיס הסמוך למקום שבו אירע הפיצוץ משמש, בין היתר, לאתר לפיתוח נשק וכן מתקן גרעין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגבלות יוטלו על בת ים ועל רובעים באשדוד; הוסר הסגר ביפו ורהט

מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק: 668 אובחנו ביממה האחרונה

מפעל המזון הכשר הגדול בעולם סגור – מאות עובדיו בסכנת פיטורים

פיצוץ בטהראן
פיצוץ בטהראן | צילום: global telegram

בשבוע שעבר, מועצת הנגידים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית העבירה החלטה שקוראת לאיראן לשתף פעולה עם חקירת הסוכנות בעניין שני אתרי גרעין חשודים בטהראן, שבהם נמצאו שרידי אורניום.

זו הפעם הראשונה מאז שנת 2012 שסבא"א מתחה ביקורת נגד איראן. בהחלטה, קראה מועצת הנגידים לטהראן לאפשר לפקחי הסוכנות גישה מלאה לשני אתרי הגרעין ללא כל הפרעה.

שר החוץ של איראן הגיב להחלטת סבא"א ואמר: "אין לנו מה להסתיר - על מועצת הנגידים לא לאפשר לאויבי הסכם הגרעין להעמיד בסכנה את האינטרסים שלנו". נציג איראן בסבא"א, כאטם עריב אבאדי, אמר כי "ההחלטה לא תעודד אותנו לאפשר לפקחים להגיע לאתרי הגרעין. אנו דוחים את ההחלטה ונגיב בהתאם".