מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לזנק: 668 אובחנו ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הפעילים עלה ל-6,084, בהם 47 במצב קשה, ומתוכם 29 מונשמים. מספר מקרי המוות עלה ל-309. עד כה כ-16 אלף ישראלים החלימו. אתמול בוצעו 17,697 בדיקות

זמן צפייה: 07:34

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי מספר הנדבקים זינק ביממה האחרונה ב-668, וכעת מניין החולים הפעילים עומד על 6,084, בהם 47 במצב קשה, מתוכם 29 מונשמים ו-52 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-309, ועד כה החלימו כ-16 אלף ישראלים. כמו כן, אתמול בוצעו 17,697 בדיקות. גורמים במשרד הבריאות חלוקים אם להחזיר את ההגבלות או לנסות ולהשאיר את המשק פתוח כפי שהוא היום.

ברקע העלייה ברמות התחלואה, המשטרה תגביר משמעותית את אכיפת ההנחיות בסוף השבוע הקרוב, ומאות שוטרים יוצבו במוקדי בילוי ועסקים. כך, פורסם לראשונה הבוקר בחדשות 13. במקביל מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס לעלייה ברמות התחלואה בריאיון בגל"צ ואמר כי "הגבלות נוספות נמצאות על שולחן הדיונים, כמו אם אנחנו נסוגים אחורה בתחום האירועים באולמות". עוד ציין בנושא כי "יכול להיות שמספר האנשים בחתונה יקטן, אם לא תהיה ברירה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: נכריז על שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות במאבק בקורונה

אישה אותרה ללא רוח חיים בבית בראשון לציון – נבדק חשד לפלילים

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים כי שר הבריאות יולי אדלשטיין יודיע יחד עם מקבילו מאיחוד האמירויות כי יפעלו ביחד נגד מגפת הקורונה. לדבריו, שיתוף הפעולה יהיה בתחומי המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה, והוסיף כי "זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים".

אתמול אושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה הצעת החוק המתירה למשרד הבריאות לשוב ולהשתמש באמצעי האיכון של השב"כ כדי לאתר נדבקים בקורונה. הוראת החוק מציעה לקבוע את התנאים להפעלת הסמכות ואת האופן שבו ייעשה. על פי הצעת החוק, השימוש באיכון ייעשה כפוף להכרזת הממשלה על הצורך בו, ובהתאם למצב התחלואה בישראל ולקיום חלופות שיאפשרו איתור נדבקים. כל זאת, ביחס לסיכון שנשקף לציבור מהמחלה.