רה"מ: נכריז על שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות במאבק בקורונה

נתניהו אמר בטקס סיום קורס טיס כי שרי הבריאות של ישראל והמדינה האסלאמית יודיעו שיפעלו יחד בתחומי המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה נגד התפשטות הנגיף. "תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים"

זמן צפייה: 01:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בטקס סיום קורס טיס בבסיס חצרים כי שר הבריאות יולי אדלשטיין יודיע יחד עם מקבילו מאיחוד האמירויות כי יפעלו ביחד נגד מגפת הקורונה. לדבריו, שיתוף הפעולה יהיה בתחומי המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה, והוסיף כי "זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים".

לאחר מכן, ראש מערך התקשורת במשרד החוץ של איחוד האמירויות אישרה כי נחתם הסכם בין שתי חברות פרטיות במדינה לשתי חברות פרטיות בישראל למאבק בקורונה.

כמו כן, נתניהו התייחס גם לאיום האיראני, ואמר כי "שלושה אתגרים מרכזיים לפנינו, ואנו פועלים נגדם בלא הרף: ראשית, אנו פועלים כל הזמן נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. שנית, אנו פועלים נגד הניסיון של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובגזרות אחרות. שלישית, והחשוב מכל, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שליח ארה"ב יגיע לישראל לדון בסיפוח עם נתניהו, גנץ ואשכנזי

"להתכונן להלוויות": תושב אשקלון מואשם שאיים על רה"מ ומשפחתו

ראש המוסד ביקר בירדן והעביר למלך מסר מנתניהו בעניין הסיפוח

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"איראן ממשיכה לשקר לקהילה הבין-לאומית בניסיון שלה להגיע לפצצה. אני טוען זאת במשך שנים, והיום גם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, סבא"א, מבינה זאת", המשיך ראש הממשלה. "לפני שבועיים סבא"א דיווחה שאיראן מגבירה את קצב העשרת האורניום שלה, ושלמעשה היא ממשיכה להפר את הסכם הגרעין עם המעצמות. אנחנו מתייחסים במלוא כובד הראש לאיומי ההשמדה של גורמים איראנים ופרו-איראניים כלפי ישראל".

נתניהו אף איים כי "כל מי שינסה לתקוף אותנו, מעמיד עצמו בסכנה גדולה שבעתיים. המאבק שלנו בתוקפנות האיראנית באזור נועד בראש ובראשונה להגן עלינו, על מדינת ישראל, אבל המאבק הזה, המאמץ הזה, משרת אינטרס של יציבות באזור כולו".

שר הביטחון בני גנץ גם נאם בטקס והתייחס לאיום על ישראל מצד חמאס ואיראן. לדבריו, "לראשי החמאס, אני מציע לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על כל תוקפנות. צה"ל הוא הצבא החזק באזור, והמחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי. לא נאפשר לאיים על גבולות ישראל, ונדאג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, שיפר את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".