מפעל המזון הכשר הגדול בעולם סגור - מאות עובדיו בסכנת פיטורים

מפעל "ת.מ.מ." שבנתב"ג לא פועל בשל סגירת השמיים. במקום שבו הוכנו בתקופה המקבילה אשתקד 40 אלף ארוחות ביום, כעת אין אפילו אחת. העובדים מבקשים מהממשלה פתרונות. "רוצה להתפרנס בכבוד"

זמן צפייה: 07:41

מחוץ למפעל המזון הכשר הגדול בעולם, שנמצא בנתב"ג, נערכה היום (חמישי) הפגנה, אבל בפנים שממה. אין אוכל, אין טיסות, הקונדיטוריה מיותמת וקנקני הקפה ריקים - כך נראה המפעל "ת.מ.מ.", שמכין מזון למטוסים. בתקופה המקבילה אשתקד, הוכנו במקום 40 אלף ארוחות ביום.

דנה יעקובי, עובדת במפעל שהוצאה לחל"ת בחודש מארס, הייתה מרוויחה בין 7,000 ל-8,000 שקלים בחודש - עבודה קשה, אבל מספקת. אלא שכעת היא בחל"ת ועם 5,000 השקלים שהיא מקבלת, זה בלתי אפשרי לחיות. "אני רוצה לעבוד, אני רוצה להתפרנס בכבוד, לא רוצה להיות מוכרת ברווחה, לא רוצה", אמרה. "למה אני צריכה שהמדינה תתמוך בי אם אני יכולה לתמוך בעצמי?".

#רוצים_לעבוד: היכנסו לקישור, מלאו פרטים - ותנו לנו לעזור לכם למצוא את העבודה הבאה שלכם

ליד דנה עמדה בהפגנה שמחה, בת 52, והיא זועקת את אותה הזעקה בדיוק: "אני 31 שנה עובדת ב'ת.מ.מ'" - זו לא רק עבודה, זה הבית שלנו. גידלתי את הילדים שלי שם. כולם התגייסו, עבדו ב'ת.מ.מ.' בחופש. לא האמנו ולא חשבנו שיקרה דבר כזה. מה אני עושה אחרי 31 שנה?".

שמחה ממש לא מבקשת תרומות ולא מבקשת עזרה כספית מהמדינה. עד היום היא בעצמה הייתה זאת שתורמת. עכשיו היא רק מבקשת בפשטות: תנו לי לחזור לעבוד. לא סתם אמיר שוצמן המנכ"ל הגיע לתמוך בעובדיו, גם הוא חלק מהמשפחה. השמיים של כולם סגורים ואין להם למי לספק ארוחות מטוסים.