ירי הרקטות לעוטף: "תוכניות הסיפוח ייענו בהתנגדות חריפה"

העיתון "אל-קודס" דיווח מפי גורמים המקורבים לג'יהאד האסלאמי, כי לטענתם הירי לעבר שער הנגב הינו "זכות ההתנגדות להגיב על כל תוקפנות נגד העם הפלסטיני"

זמן צפייה: 00:29

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" דיווח היום (שבת) מפי גורמים המקורבים לארגון הג'יהאד האסלאמי, כי לטענתם ירי הרקטות לעבר עוטף עזה אמש הוא "זכות ההתנגדות להגיב על כל תוקפנות נגד העם הפלסטיני", והוסיפו כי "תוכניות הסיפוח ייענו בהתנגדות חריפה".

"אל-קודס" דיווח גם כי לפי גורמים בפלגים הפלסטינים ברצועת עזה, הזרועות הצבאיות של אותם הפלגים החלו לנקוט בצעדים בשטח כהכנה לתגובה על כל צעד של סיפוח ישראל. עוד נמסר כי הוראות מהמפקדה העליונה של אותם הפלגים נשלחו למפקדות הצבאיות בחו"ל, כהגנה לתגובה לאותו סיפוח ו"הפיכת השולחן בפני הכיבוש במידה ותוכנית הסיפוח תבוצע", כלשונם. כמו כן, נמסר כי כל היחידות בשטח הגיעו לרמת מוכנות גבוהה לתגובה על תוכניות ישראל.

תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר יישובים בעוטף עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. אחת מהרקטות נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, והשנייה ככל הנראה בשטח פלסטיני. זאת, לאחר שהתרעת צבע אדום הופעלה בכמה יישובים.

בתגובה לשיגורים, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של חמאס. ככל הנראה מי שביצע את הירי לא היה חמאס אלא אחד הארגונים הקטנים.

בתוך כך, צה"ל החל לתגבר כוחות באזור יהודה ושומרון ובעזה לקראת הסיפוח. הכוחות של הצבא ביהודה ושומרון דלים, ואף צומצמו בתקופה האחרונה. נוסף על כך, לא רוצים להטיל כוחות לשטח, מחשש שזה יעורר תגובה לא רצויה של התנגדות, אך עדיין נערכים לשתי חזיתות פעילות בשטחים ובדרום.