ארגון של דיקפריו יתרום 3 מיליון דולר למאבק בשריפות באוסטרליה

הארגון הסביבתי של שחקן הקולנוע הודיע כי יקים קרן שמטרתה "לסייע למאמץ הבין הלאומי בטיפול בשריפות היער שמתקיימות במדינה". הכוכב מצטרף לשורה של ידוענים שהודיעו השבוע כי יתרמו למטרה זו

לאונדרו דיקפריו
לאונדרו דיקפריו | צילום: רויטרס

הארגון הסביבתי Earth Alliance של שחקן הקולנוע לאונרדו דיקפריו הודיע ביום חמישי כי יתרום שלושה מיליון דולרים למאבק בשריפות המשתוללות באוסטרליה. הארגון הודיע כי הקים קרן שמטרתה "לסייע למאמץ הבינלאומי בטיפול בשריפות היער שמתקיימות במדינה".

דיקפריו מצטרף לשורה של שחקנים ומפורסמים שתרמו למטרה זו. שחקן הקולנוע האוסטרלי כריס המסוורת' והמוזיקאי אלטון ג'ון הודיעו השבוע ברשתות החברתיות כי יתרמו מיליון דולר למאמצים. הלהקה מטאליקה הודיעה אף היא כי תעניק 750 אלף דולרים לשירותי הכבאות והחירום באוסטרליה.

לכתבות נוספות בנושא:

מזדהים עם אוסטרליה: נאומי הזוכים ב"גלובוס הזהב" התמקדו באסון

"מלחמת עולם שלישית": השריפות באוסטרליה מסרבות להיכבות

אוסטרליה בוערת – והאזרחים זועמים: "הממשלה לא עושה מספיק"

כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה
כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה | צילום: רויטרס

בטקס "גלובוס הזהב" שהתקיים השבוע בלוס אנג'לס בחרו רבים מהזוכים לנצל את הבמה החשובה, כדי להעלות את המודעות לגל השריפות ולנזק הכבד שנגרם לתושבים ולבעלי החיים. כוכב הקולנוע ראסל קראו, שגם תושב ניו סאות' וולס שבמזרח אוסטרליה, מוקד השריפות מהגדולים ביותר, זכה בקטגוריית השחקן הטוב ביותר במיני סדרה, אבל נאלץ להישאר בבית בגלל האסון.

כמו ראסל קראו גם ניקול קידמן, שמתגוררת יחד עם בן זוגה קית' אורבן בסידני שנמצאת סמוך מאוד לאזורים הבוערים, מתמודדת כעת עם המציאות החדשה. היא ובעלה תרמו חצי מיליון דולר למאמצי הכיבוי והשיקום, והם מצטרפים לעוד רבים אחרים שפתחו את כיסם, בהם הזמרת פינק שתרמה סכום דומה, וגם הטניסאית האוסטרלית, אשלי ברט.

בחודש נובמבר האחרון נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו האשים את דיקפריו בכך שתרם לארגון שעומד מאחורי שריפת האמזונס. הנשיא טען בפני תומכיו כי "דיקפריו הוא בחור מגניב, לא? נותן כסף לשריפת היערות". עם זאת, בולסונארו לא הציג אף הוכחה לכך.

יום לפני כן, נשיא המדינה הדרום האמריקנית אף תקף את השחקן ופנה אליו בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק שלו. "אתה משתף פעולה עם שריפת האמזונס", האשים בולסונארו. "אתה משתתף בקמפיין נגד ברזיל". דיקפריו מצידו, תרם חמישה מיליון דולר להגנה על יערות הגשם אחרי ששטח נרחב מהם עלה באש לפני כשלושה חודשים. לא רק הנשיא האשים את דיקפריו, אלא גם בנו הפולטיקאי, אדווארדו. "השחקן תרם 300 אלף דולר לארגון שהצית את היערות", טען בולסונארו הצעיר בציוץ בטוויטר.