אוסטרליה בוערת - והאזרחים זועמים: "הממשלה לא עושה מספיק"

השריפות המשתוללות במדינה גבו את חייהם של 18 תושבים וכילו יותר מ-1,300 בתים. ראש הממשלה סקוט מוריסון הגיע לבקר באזור ההריסות, והתקבל בקריאות גנאי. "אידיוט, לא נצביע לך"

זמן צפייה: 01:44

הרשויות באוסטרליה הגדירו את סוף השבוע הקרוב כ"מצב חירום", זאת משום שכבר מספר שבועות משתוללות בכל רחבי היבשת שריפות ענק. מזג האוויר ממשיך גם היום (חמישי) ללבות את הלהבות שמכלות יערות ומאיימות על ערים, כפרים ואלפי תושבים - ויש גם כבר ביקורת חריפה על הממשלה.

"בשלב זה יש לפחות 17 הרוגים", אמר דניאל אנדרוז, מושל מדינת ויקטוריה, "מקום הימצאם לא ידוע לנו". פרט לנעדרים במדינת ויקטוריה, נספו עד כה 18 בני אדם שאיבדו את חייהם בגל השריפות החמור ביותר בשנים האחרונות באוסטרליה, ביממה האחרונה פונו מבתיהם עשרות אלפי בני אדם נוספים וגם תיירים רבים. אחת השריפות עושה כעת את דרכה לקרבת העיר סידני.

לכתבות נוספות בנושא >>

עקב השריפות באוסטרליה: מנהל גן חיות שיכן בביתו פנדות וטיגריס

תיירת ישראלית שנמלטה מהשריפות באוסטרליה: "הכבאים אובדי עצות"

בעקבות שריפות הענק באוסטרליה: עשן כבד בכל רחבי סידני

השריפות באוסטרליה הובילו לפינוי גן חיות מקומי
השריפות באוסטרליה הובילו לפינוי גן חיות מקומי | צילום: מתוך טוויטר

הממשלה טוענת כי היא עושה את מירב המאמצים כדי לנסות לשמור על המצב תחת שליטה - אולם התושבים מתקשים להאמין. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הגיע לביקור בעיירה שנפגעה מגל השריפות, ומרוב תגובות זועמות של המקומיים - נאלץ לקצר את שהותו במקום. בעיירה, שם מתו שני בני אדם ותושבים רבים איבדו את בתיהם, תהו כולם "איך קרה שלעיירה שלמה יש רק ארבע משאיות כדי להגן על עצמה?".

היה מי שקיבל את פניו של ראש הממשלה בסבר פנים חמורות וקרא לו "אידיוט". "לא תקבל מאיתנו שום קול בבחירות, אתה בחוץ", קרא לעברו אחר. בתגובה, אמר מוריסון כי הוא "מבין את הרגישות", אולם הבהיר שלממשלה אין שליטה על אסון הטבע אלא רק על התגובות שלה, וכי ביכולתה "לתמוך באנשים".

כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה
כבאים מנסים להשתלט על שריפות הענק באוסטרליה | צילום: רויטרס

יותר מ-1,300 בתים כבר עלו עד כה באש ונשרפו כליל. מי שביתו ניצל, לפי שעה, כמו ריי וויבי ממפרץ מלולה, עושה כעת כל שביכולתו כדי שכך זה גם יישאר: "יש להוציא את כל העשב המת מתעלות הביוב שפונות לעבר היער, יש לשטוף שוב את הגג, את כל החלונות החיצוניים, המשטחים וזהו", הסביר.

גלאדיס ברז'יקליאן, מושלת מדינת ניו סאות' וויילס, מסרה הצהרה לתקשורת לפיה יוכרז מצב חירום שיימשך כשבוע, והוסיפה כי ככל הנראה "הטמפרטורות בחלקים מהמדינה יגיעו לכ-45 מעלות צלזיוס".

עם עשרות מיליוני דונמים של חורש שנשרפו לחלוטין ההתחממות הגלובאלית בימים אלה באוסטרליה היא ממש לא תרחיש בלהות אלא אסון מוחש עם תוצאות קשות במיוחד.