"מלחמת עולם שלישית": השריפות באוסטרליה מסרבות להיכבות

כבאי היבשת הדרומית מעריכים כי בהמשך השבוע המצב שוב יחמיר. בינתיים מתחילים להעריך את ממדי הנזק - לפחות 24 הרוגים, אלפי בתים שנשרפו כליל וכחצי מיליארד בעלי חיים שמתו

זמן צפייה: 02:04

השריפות באוסטרליה כה עוצמתיות שהשמיים הפכו לכתומים גם בניו זילנד, כ-2,000 ק"מ הרחק מהחוף הדרום-מזרחי של היבשת. אחרי שאוסטרליה הוכרזה שלשום (שבת) כהמקום החם עלי אדמות בטמפרטורה של כמעט 50 מעלות, היום מידות החום ירדוט מעט - ל-40 מעלות ואפילו ירד קצת גשם, אבל זה ממש לא הסוף של אסון הטבע הקשה. לפי שעה, כ-200 שריפות עדיין בוערות.

מאז סופת הציקלון "טרייסי", שפקדה את צפון היבשת ב-1974 לא היה פינוי כזה של תושבים. "זה כמו מלחמת עולם שלישית - יש פיצוצים בכל מקום", אמר אחד מתושבי אוסטרליה. עם זאת, יש גם כאלו שלא הספיקו, או לא רצו להתרחק מדי מהבית, והתמקמו במגרש פתוח עם נתיב בריחה לים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגיע לדרגת הקדושה הגבוהה ביותר: פולחן האישיות סביב סולימאני

תעלומת הרצח הכפול בירושלים: הבן שנחשד במעשה – מדבר לראשונה

לפי הקצב: איזה שיר השימפנזים בישראל אוהבים במיוחד?

שריפה באוסטרליה
שריפה באוסטרליה | צילום: רויטרס

הכבאים מעריכים כי בהמשך השבוע המצב שוב יחמיר. בינתיים מתחילים להעריך את ממדי הנזק שגרמה עד כה עונת השריפות. לפחות 24 הרוגים, מיליוני דונמים ואלפי בתים שנשרפו כליל. ישנם גם את בעלי החיים, על פי הערכות, כחצי מיליארד חיות, בהם קנגורו וקואלות, מתו מאז חודש ספטמבר. אלה ששרדו עד כה נמצאים בסכנת מוות מרעב וסיבוכים בגלל החום הכבד והעשן הסמיך.

החום שפולטות השריפות יצרו מערכות מזג אוויר ייחודיות, ומומחי מזג האוויר מסבירים כי שינויי האקלים הם גורם מרכזי בבצורת ממנה סובלת היבשת כבר שלוש שנים - בצורת שהפכה את אוטטרליה ליבשת שעולה באש.