אוסטרליה בלהבות: עשרות אלפי אזרחים פונו בעקבות שריפות הענק

היבשת נכנסת לסוף שבוע מתוח, בשל התחזיות שמצביעות על עלייה נוספות בטמפרטורות וחשש כי האש תתפשט. מצב חירום הוכרז במדינות המזרח לשבוע הקרוב, כמו גם על פינוי של אלפי אזרחים

זמן צפייה: 01:42

תמונות אפוקליפטיות בצבעי אדום, צהוב ושחור, של שריפות ענק, ליוו השבוע את אוסטרליה, בעיקר את האזור המזרחי של היבשת. כעת, נכנסים התושבים לסוף שבוע מתוח במיוחד, בשל התחזיות הקודרות על עליה נוספת בטמפרטורות – מה שיגרום לאש החזקה להוסיף ולהתפשט.

בעקבות המצב החמור הוכרז על מצב חירום במדינות המזרח, ניו סאות' ווילס וויקטוריה, למשך שבוע לפחות, ועל פינוי צפוי של עוד אלפי אזרחים. כבר במהלך השבוע נמלטו עשרות אלפים, אזרחים ותיירים. חלקם דרך היבשה, מה שיצר פקקי ענק. אחרים נמלטו דרך הים, בסיוע כוחות הצבא האוסטרלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תעלול יחצ"ני? שרון סטון נחסמה מאתר היכרויות – כי נחשדה כזיוף

מרוסיה באהבה: הצצה למסיבת ה"נובי גוד" היוקרתית בישראל

אירוע דקירה בצרפת: אדם נהרג ו-3 נוספים נפצעו; נבדק חשד לטרור

נזק לנגרם לבית בעקבות שריפות באוסטרליה
נזק לנגרם לבית בעקבות שריפות באוסטרליה | צילום: רויטרס

השריפות העזות כבר גרמו לנזקים כבדים, יותר מאלף בתים נשרפו כליל השבוע, כמו גם אלפי דונמים של חורש טבעי ויש גם נפגעים בנפש – לפחות 20 בני אדם מצאו את מותם מאז החלו השריפות בחודש ספטמבר האחרון. כמו כן, יש גם לא מעט נעדרים, שכוחות ההצלה הרבים סורקים אחריהם, תוך סיכון חייהם בעצמם.

כעת חוששים האוסטרלים כי האש תגיע גם לבירתה של מדינת ניו סאות' ווילס, סידני, שבינתיים סובלת בעיקר מהעשן הכבד שמזהם את האוויר. הימים הקרובים יהיו קריטיים והתושבים מתקשים לראות את האור בקצה המנהרה.