ארה"ב: 22 שנות מאסר לישראלית שהורשעה בהונאת ענק של משקיעים

בית המשפט הפדרלי במרילנד גזר עונש כבד על לי אלבז, לשעבר מנכ"לית "יוקום תקשורת", שהונתה אלפי אמריקנים, גרמה להם להשקיע כ-145 מיליון דולר באופציות בינאריות – והביאה לאובדן כספם

זמן צפייה: 00:37

בית המשפט הפדרלי במרילנד גזר אמש (חמישי) 22 שנות מאסר על הישראלית לי אלבז, לשעבר מנכ"לית "יוקום תקשורת", שהורשעה באוגוסט בהונאת ענק של משקיעים אמריקנים, בהיקף של כ-145 מיליון דולר.

כזכור, בית המשפט קבע כי אלבז, יחד עם 14 ישראלים נוספים, הונתה לקוחות ושכנעה אותם להשקיע באופציות בינאריות עד שאיבדו את כספם. מגזר הדין עולה כי אלבז ואנשיה פנו בכוונה לאנשים שאינם עשירים, בין היתר פנסיונרים ואנשי צבא, וגרמו להם להשקיע תוך שהם משתמשים בזהות בדויה.  גזר דינם של יתר המואשמים בפרשה טרם נקבע.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרשת חטיפת ילדי תימן: מי מפיץ מידע כוזב על חשבון המשפחות?

סנדרס: "נתניהו גזען. עלינו להיות גם פרו-פלסטינים"

אחרי ירי הרקטה לעוטף עזה: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב
לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב | צילום: החדשות 13

אלבז למעשה החלה לרצות את עונשה כבר לאחר שהורשעה באוגוסט. אז, אמה של מנכ"לית "יוקום תקשורת" לשעבר נכחה בבית המשפט ופרצה בבכי לאחר החלטת השופטים. כזכור, אחת הנאשמות בפרשה, שהודתה במעשים במסגרת עסקת טיעון, היא ליסה מל, שהופיעה לפני כעשור ב"היפה והחנון".

אופציות בינאריות הן כלי השקעה מסוכן בעל אופי מובהק של הימורים, והוא נאסר לשימוש במקומות רבים בעולם, בין היתר גם בישראל. משקיעים חסרי ניסיון עלולים להתפתות מהתשואה הגבוהה, להתעלם מהסיכון הרב הכרוך בכך, ולהפסיד כסף רב.