פרשת חטיפת ילדי תימן: מי מפיץ מידע כוזב על חשבון המשפחות?

הפרשה, שנחשבת לפצע פתוח בחברה הישראלית, מנוצלת ע"י גורמים שמציגים את גרסתם הלא מבוססת לסיפור. אחד מהם הוא שר המשפטים אוחנה שטען ב-2017: "המילה רצח עולה באופן אינטואיטיבי" • המקור

זמן צפייה: 59:05

פרשת חטיפת ילדי תימן היא פצע פתוח בחברה הישראלית, אך אם לא די בכאב, ישנם גורמים המפיצים מידע כוזב ולא מבוסס, על גבן של המשפחות. בתוכנית "המקור" ששודרה הערב (חמישי) הוצגו דבריהם של הדמויות שלקחו את הצד שלהם לסיפור הכי רחוק שאפשר: פוליטיקאים, חוקרים ונבחרי ציבור.

אחד מאותם גורמים הוא שר המשפטים אמיר אוחנה, שבוועדה פרלמנטרית בחודש יוני 2017, שנתיים לפני מינויו לשר, הציג הסבר לשיעורי התמותה הגבוהים שהיו אז בבית החולים "הדסה" בראש העין. בוועדה אמר אוחנה כי "זו לא רשלנות ולא מקריות. כשמדובר ב-80% מהמקרים זה כבר מצביע על כוונה". אוחנה הדגיש אז כי "בתור משפטן, כשאני אומר כוונה, עולה באופן אינטואיטיבי המילה 'רצח'".

לכתבות נוספות מתוכנית "המקור" >>

"המקור": ההורים שנלחמו כדי להשיג לבנם את התרופה היקרה בעולם

"המקור": תלונות הילדים בי-ם על חטיפה והתעללות – וסגירת התיק

המקור: ההקלטות שעשויות לקשור את ליברמן לפרשת "נתיבי ישראל"

עולים מתימן במחנה עליה בעדן
עולים מתימן במחנה עליה בעדן | צילום: אלדן דוד, לע''מ

האמירות הסנסציוניות האלה סידרו לאוחנה הופעות בולטות באולפני הטלוויזיה, בהם אמר כי "מישהו רצה שהילדים האלה ימותו" וכי "יש כאן אקדח מעשן". אוחנה התבסס על רופאה שפוטרה בשעתו מ"הדסה" וכתבה במכתב כי הרופאים בבית החולים "אינם מבינים כי הם למעשה הרוצחים של הילדים".

קריאת המכתב כולו מבהירה כי הרופאה דיברה על הזנחה מזעזעת וטיפול לקוי מצד הצוות במוסד הרפואי, אך לא על רצח בכוונה תחילה. לכן, ניתן להבין כי אוחנה הוציא לחלוטין את משפטה מהקשרו. את תגובתו של שר המשפטים לא ניתן היה להשיג.

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: רויטרס