אחרי ירי הרקטה לעוטף עזה: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו יעדים של ארגון הטרור בצפון ובדרום הרצועה, בתגובה לירי הרקטה למועצה אזורית שער הנגב, שנחתה בשטח פתוח. זאת לאחר שצה"ל תקף אמש לאחר ירי לעוטף

זמן צפייה: 02:29

כלי טיס של צה"ל תקפו אמש (חמישי) תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום רצועת עזה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בתגובה לירי הרקטה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שנפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בעקבות הירי מעזה: "לפנות בוקר אלפי תושבי שדרות רצו לממ"דים, הערב אלו תושבי שער הנגב. אסור שנתייחס למצב הזה כשגרה או גזירת גורל. את המשוואה בעזה חייבים לשנות ולהגיע להכרעה ברורה שתכליתה שקט וביטחון לתושבי הדרום והחזרת הבנים הביתה. נהיה חייבים להכריע - זו מחויבותנו לאזרחי ישראל".

ההתרעה הגיעה לאחר שבמהלך הלילה הקודם נורו שתי רקטות משטח הרצועה לעבר שדרות ושער הנגב - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואחת התפוצצה בתוך שטח הרצועה. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.

יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד
יירוט רקטה ע''י מערכת ''כיפת ברזל'' באשדוד (ארכיון) | צילום: רויטרס
דובר צה"ל מסר לאחר הירי כי "חמאס אחראי על הנעשה ברצועה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על צמצום מרחב הדיג ברצועה עזה לעשרה מיילים ימיים החל מהבוקר ועד להודעה חדשה.

הפלסטינים דיווחו כי בוצעו ארבע תקיפות אוויריות נגד מוצבים של הזרוע הצבאית של החמאס בצפון מערב העיר עזה, בהם מוצב "בדר" וכי כמה בני אדם נפגעו קל מתקיפות צה"ל, וטופלו בשטח.

תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה
תיעוד המחבל החמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל