ארה"ב: ישראלית הורשעה באחריות להונאה של 145 מיליון דולר

לי אלבז לשעבר מנכ"לית "יוקום תקשורת" פנתה לפנסיונרים, יחד עם עוד ישראלים, וגרמה להם להשקיע באופציות בינאריות. היא צפויה לרצות שנות מאסר רבות. בין הנאשמות: ליסה מל מ"היפה והחנון"

זמן צפייה: 01:38

לי אלבז, ישראלית שכיהנה בעבר כמנכ"לית "יוקום תקשורת", הורשעה אמש (רביעי) בהונאת ענק של 145 מיליון דולרים בארצות הברית. אלבז הורשעה בארבע עבירות, שכל אחת מהן עלולה לגרור עונש של עד 20 שנות מאסר.

בית המשפט קבע כי אלבז, יחד עם ישראלים נוספים, הונתה אלפי משקיעים, שכנעה אותם להשקיע באופציות בינאריות, ובכך למעשה איבדו את כספם. עוד עולה מגזר הדין כי אלבז ואנשיה פנו בכוונה לאנשים שאינם עשירים, בין היתר פנסיונרים ואנשי צבא, וגרמו להם להשקיע תוך שהם משתמשים בזהות בדויה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צריבות בעיניים וכאבי ראש: כך נראה הקיץ של התושבים במפרץ חיפה

סמוטריץ' נגד רה"מ: "נתניהו מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין"

"בישראל אני מרגיש כמו בבית": ריאיון מיוחד עם הבלוגר הסעודי

לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב
לי אלבז לשעבר מנכ''לית ''יוקום תקשורת'', שהורשעה בהונאת ענק בארה''ב | צילום: החדשות 13

עונשה של אלבז יינתן בדצמבר, אך היא נכנסה לכלא כבר היום. אמה של מנכ"לית "יוקום תקשורת" לשעבר נכחה בבית המשפט ופרצה בבכי לאחר החלטות השופטים. בפרשה ישנם עוד נאשמים רבים. אחת מהן, שהודתה במעשים במסגרת עסקת טיעון, היא ליסה מל, שהופיעה לפני כעשור ב"היפה והחנון". מל לא העידה בבית המשפט.

אופציות בינאריות הן כלי השקעה מסוכן בעל אופי מובהק של הימורים, והוא נאסר לשימוש במקומות רבים בעולם, בין היתר גם בישראל. משקיעים חסרי ניסיון עלולים להתפתות מהתשואה הגבוהה, להתעלם מהסיכון הרב הכרוך בכך, ולהפסיד כסף רב.