"בישראל אני מרגיש כמו בבית": ריאיון מיוחד עם הבלוגר הסעודי

מוחמד סעוד סיפר לחדשות 13 על חוויותיו בביקור בארץ, שיבח את רה"מ ובנו, הפגין בקיאות מרשימה במוזיקה המקומית - והזמין את הישראלים לבקר במדינתו: "יש לנו אופי מזרחי, לא תרגישו זרים"

זמן צפייה: 04:15

מוחמד סעוד, הבלוגר הסעודי שביקר בישראל בחודש שעבר, העניק ריאיון מיוחד לחדשות 13 במהלכו דיבר על ראש הממשלה ובנו, על המוזיקה הישראלית והאוכל, והתייחס לתקרית בהר הבית – ממנו גורש על ידי מתפרעים פלסטינים.

במהלך ביקורו של סעוד בישראל, הוא נפגש בין היתר עם נתניהו. בריאיון אמר: "ראש הממשלה נתניהו, תודה לך, אני אוהב אותך. בישראל אני מרגיש כמו בבית, אני אוהב את המדינה. אני רוצה לראות אתכם בסעודיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"מערבים ילדים בסכסוך": הבלוגר הסעודי שהותקף בהר הבית - מדבר

המהפך הסעודי: כדי להיאבק באיראן – הממלכה מתקרבת לישראל

דיווח בסעודיה: נשים יורשו להנפיק דרכונים ולנסוע בחופשיות

Saudbg
מוחמד סעוד, בלוגר סעודי

נוסף לכך, הבלוגר נפגש עם בנו של רה"מ, יאיר, וכינה אותו "חברי ויקירי". "דיברנו על עניינים משותפים כמו מדיניותה של ישראל כלפי איראן ומדיניותו של המזרח התיכון כלפי המשטר האיראני ועל האתגרים".

סעוד שיבח את האוכל הישראלי, שלטענתו הוא "נפלא ומעורר תיאבון, לא אכלתי אוכל טעים כזה". הוא אף הפגין בקיאות מרשימה בתרבות הישראלית: "אני אוהב את השיר של חוה אלברשטיין, 'מכורה שלי'. גם את עפרה חזה, שושנה דמארי, זוהר ארגון, עדן בן זקן, שרית חדד".

במהלך שהותו בארץ, סעוד סייר בהר הבית – ביקור שכצפוי הסתיים במהומה כאשר המתפללים זרקו עליו כיסאות וירקו עליו, תקרית שעוררה זעם רב בסעודיה כלפי הפלסטינים. "מי שחושב שדיברתי או נקטתי עמדה נגד הפלסטינים, שיוכיח לי", אמר סעוד. "הם לא אמורים לנצל את הילדים בשביל עניינים מדיניים. אני שוחר שלום שבא להתפלל במסגד, איני סבור שלאדם מוסלמי או מכל דת אחרת יש זכות למנוע מכל אדם אחר את חופש הפולחן".

הבלוגר הסעודי
הבלוגר הסעודי | צילום: חדשות 13

ביקורו של סעוד בישראל נערך בידיעתם ובאישורם של השלטונות בריאד, והבלוגר ניצל את הבמה לפנות לישראלים ולהזמינם לביקור בסעודיה. "אנחנו בממלכה ובשאר מדינות המפרץ מתאפיינים באופי המזרחי, כך שזה לא יהיה זר לכם כאשר תבואו לסעודיה".