סמוטריץ' נגד רה"מ: "נתניהו מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין"

שר התחבורה התייחס לדברי ראש הממשלה, שטען בכנס במשרד החוץ כי לא תהיה מדינת הלכה, והצהיר כי "על מנת לגרד מנדטים מהקהל החילוני, רה"מ מנסה להוכיח על גבי עד כמה הוא נאור ומתקדם"

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', תקף הערב (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר: "נתניהו מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין". את הדברים כתב סמוטריץ' בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות נאום ראש הממשלה בכנס במשרד החוץ, שבו טען כי "לא תהיה מדינת הלכה - מדובר בדברי הבל מוחלטים".

"ראש הממשלה ירד עלי באנגלית מצוחצחת ומשויפת, ואמר שדברים שאמרתי הם ''בלבולי מוח'", כתב סמוטריץ'. "אני מוחל, אבל חשוב לדעת - השיקולים של נתניהו הם אך ורק אלקטורליים, ללא שום גרעין של אמת המחוברת ליהדות".

עוד כתב השר כי "רה"מ רוצה לפנות היום לקהל חילוני, כדי לגרד משם עוד מנדט או שניים. נוח לו, על הגב של סמוטריץ׳, להוכיח עד כמה הוא נאור ומתקדם, ושחלילה אף אחד לא ירתע מדגל של מדינה יהודית שמישהו מרים. אבל אל תדאגו, תוך יום יומיים ביבי ירדוף אחרי המצביעים הדתיים, ימרח מודעות בכל עלוני השבת והעיתונות המגזרית ויבטיח להם הרים וגבעות. בבחירות הקרובות הציבור הדתי לא יקנה את מניפולציות השתיה והגוועלד של ביבי".

עוד בחדשות 13:

הימין המאוחד: "הביקורת על דברי סמוטריץ' – סתימת פיות מכוערת"

סמוטריץ': "רוצים מדינת הלכה"; ליברמן: "תקום ממשלה בלעדיך"

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

דבריו של סמוטריץ', כאמור, התייחסו לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בכנס משרד החוץ, שבו השתתפו חברי קונגרס אמריקנים. במהלך נאומו, אמר נתניהו: "חבר בקואליציה שלנו אמר שהוא היה רוצה שישראל תהיה מדינת הלכה. אלו דברי הבל מוחלטים, בלבולי מוח. ממש מדינת הלכה - זה מגוחך".

נאומו של נתניהו הגיע בעקבות דבריו של סמוטריץ' מוקדם יותר השבוע, שטען בכנס רבני בית הלל כי "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם".

דבריו של סמוטריץ' עוררו תגובות נזעמות, בין היתר מצד יו"ר ישראל ביתנו ליברמן. "זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה", כתב ליברמן. "אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

רשימת הימין המאוחד התייחסה לביקורת על דברי סמוטריץ': "הלינץ׳ התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל, ליברמן וחלקים מסוימת בתקשורת, שמונעים משנאת יהדות ומאינטרסים פוליטיים".

מהמפלגה נמסר כי "השר סמוטריץ' דיבר בכנס על אמונתו, ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול ואינו מעוניין לכפות אותה על אחרים. מי שהקשיב לדבריו, שמע כי השר אמר בבירור שצריך לחיות כאן יחד ולהתחשב בכלל הציבור, בכבוד ולא בכפייה".