הימין המאוחד: "הביקורת על דברי סמוטריץ' - סתימת פיות מכוערת"

המפלגה התייחסה להתבטאות של שר התחבורה לפיה היה רוצה מדינת הלכה: "השר דיבר על אמונתו ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול או מעוניין לכפות אותה על אחרים. עשו עליו לינץ' שנובע משנאת יהודים"

זמן צפייה: 01:20

רשימת הימין המאוחד התייחסה הבוקר (שלישי) לביקורת על דברי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', לפיו היה רוצה שמדינת ישראל תנהג לפי תורה והלכה: "הלינץ׳ התקשורתי שמתבצע כלפיו כעת הוא סתימת פיות מכוערת של השמאל, ליברמן וחלקים מסוימת בתקשורת, שמונעים משנאת יהדות ומאינטרסים פוליטיים".

מהמפלגה נמסר כי "השר סמוטריץ' דיבר בכנס על אמונתו, ובאותה נשימה הדגיש שאינו יכול ואינו מעוניין לכפות אותה על אחרים. מי שהקשיב לדבריו, שמע כי השר אמר בבירור שצריך לחיות כאן יחד ולהתחשב בכלל הציבור, בכבוד ולא בכפייה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אדלשטיין בשיחות סגורות: "רואה עצמי כיו"ר הליכוד אחרי נתניהו"

לפיד לא שולל רוטציה עם ליברמן: "נחכה לתוצאות הבחירות"

ליברמן: "הצהרת הנאמנות לנתניהו – בנוסח קוריאה הצפונית"

ליברמן וסמוטריץ' | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, דיבר שר התחבורה בכנס רבני בית הלל ואמר כי "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה, אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם". יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אותו בתגובה: "זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה", כתב ליברמן. "אז יש לנו חדשות בשבילך: לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".

לפני כחודשיים אמר סמוטריץ' בחגיגות יום ירושלים במרכז הרב, כי מפלגתו רוצה "להשיב את משפט התורה". יו"ר האיחוד הלאומי הוסיף וחזר על הדברים חזר בריאיון לרשת ב'. "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך הם שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה", אמר בריאיון. "אני סמוך ובטוח שעם ישראל יראה כמה משפט התורה הוא נכון, צודק, מוסרי והומני. זו מדינה יהודית, בעזרת ה' היא תחזור להתנהל כפי שפעלה בימי דוד ושלמה, על פי משפט התורה, כמובן בהתאמה לימינו אנו".

סמוטריץ' עוד הוסיף בריאיון כי "חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שיצר כאן אהרון ברק", ותמה - "למה כשקובעים את ההלכות אהרן ברק ועוד קבוצה קטנה של שופטים שלא נבחרו זה בסדר?". לדבריו, "אני חושב שדיני ממונות על פי משפט התורה הרבה יותר נכונים וצודקים. צריך לחזק את בתי הדין הרבניים ולאפשר סמכות שיפוט בבוררות ובנושאים נוספים. עם ישראל הוא עם מיוחד, עם שקיבל תורה וצריך לחיות על פי חיים של תורה". עם זאת סייג ושמר על עמימות: "חלק גדול מהחוק הישראלי הנוכחי יכול להישאר במסגרת משפטי התורה".

ליברמן הגיב אז לדברי השר ואמר: "לא נחזיר את ישראל לימי דוד המלך. זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד רציני לשר המשפטים. אנחנו מחויבים לממשלה לאומית ליברלית, לא לממשלת הלכה. מי שחושב שממשלת הלכה זאת סיסמה, שיקשיב טוב לדברים של סמוטריץ' - נדהמתי כשראיתי את זה".

Israel's New Defence Minister, Avigdor Lieberman, Head Of Far Right Yisrael Beitenu Party, Attends A Swearing In Ceremony At The Knesset, The Israeli Parliament, In Jerusalem
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו''ר ש''ס אריה דרעי | צילום: רויטרס

בהמשך, העלה סמוטריץ' פוסט לחשבון הפייסבוק שלו ובו הגיב לדבריו של ליברמן. "יש גם מקום רב לדמוקרטיה במשפט התורה. דוקטרינות רבות במשפט העברי מאפשרות לציבור את ענייניו ולקבוע את חוקיו. זריקת המונח המפחיד 'מדינת הלכה' לאוויר והפרחת סיסמאות חסרות בסיס הן פופוליזם זול שמתאים אולי לקמפיין של פוליטקאים קטנים כמו ליברמן, שלא חדל לזלזל באינטיליגנציה של הציבור".