בסלפי ובנשיקות: כך נכנס נשיא אוקראינה החדש לטקס השבעתו • צפו

בתיעוד שפורסם בטוויטר נראה וולודימיר זלנסקי מחבק ומנשק אזרחים מריעים ואף מצטלם עמם כשהם קוראים בשמו. בטקס הודיע כי משימתו הראשונה - הפסקת אש במזרח המדינה

נשיא אוקראינה החדש, וולוידמיר זלנסקי, הדהים היום (שני) את כולם, כאשר נכנס לטקס השבעתו לנשיאות המדינה באופן קליל והומוריסטי. בתיעוד שפורסם בחשבון הטוויטר "רדיו אירופה החופשיה", ניתן לראות את הנשיא הטרי מחבק ומנשק אזרחים שצועקים את שמו בשולי השטיח האדום, ואף מצטלם איתם בתמונות סלפי.

במסגרת טקס השבעתו, הודיע זלנסקי כי הוא יפזר את הפרלמנט כדי ללכת לבחירות פרלמנטריות חדשות. נוסף על כך, הסביר כי משימתו הראשונה תהיה להגיע להפסקת אש במזרח אוקראינה - אך הוסיף כי הדיאלוג עם רוסיה יכול להתרחש רק לאחר החזרת שבויי המלחמה ממנה.

 

 

בתגובה לדבריו של זלנסקי בטקס, נמסר מהקרמלין כי: "רוסיה מוכנה להמשיך בדיונים עם אוקראינה לגביי החלפת השבויים". אך לצד רוח חיובית זו, נמסר גם כי "פוטין לא מתכנן לברך את זלנסקי, אלא אם המתיחות בין שתיי המדינות תפתר וימצא פתרון במזרח אוקראינה". כמו כן, ציין הקרמלין כי לרוסיה אין כל קשר לאירועים האחרונים באוסטריה, שהובילו לבחירות הבזק במדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

טראמפ מאיים: "אם איראן רוצה להילחם - זה יהיה הסוף הרשמי שלה"

שבחים לאיסלנד וברכות מהמלך: כך הגיבו בעולם לאירוויזיון

נשיא אוקראינה הנבחר וולוידמיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה הנבחר וולוידמיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

כזכור, זלנסקי נבחר לנשיאות בחודש שעבר כשהוא רוכב על פופולריות הסדרה הקומית שבה שיחק ועל אהדת הקהל. בסדרה, שיחק זלנסקי מורה שנבחר לנשיאות אוקראינה לאחר שסרטון בו הוא נראה תוקף בלהט את המערכת הפוליטית האוקראינית הפך לוויראלי. על אף שהוא נטול כל ניסיון ציבורי, הצליח הקומיקאי לשכנע רבים מהמצביעים כי הוא מועמד רציני, שמסוגל לנהל מדינה של למעלה מ-40 מיליון בני אדם.

במהלך מסע הבחירות הוא הפגין הרבה כריזמה ולהט אנטי-ממסדי, אך עמדותיו בתחומים רבים נותרו מעורפלות. אזרחי אוקראינה בחרו בו לאור מיאוס הולך וגובר מהמצב הכלכלי הירוד ומהשחיתות של פולטיקאים כגון פורושנקו.

נשיא אוקראינה הנבחר וולוידמיר זלנסקי בטקס ההשבעה
נשיא אוקראינה הנבחר וולוידמיר זלנסקי בטקס ההשבעה | צילום: רויטרס

על אף שלא לגמרי ברורות עמדותיו בתחום הכלכלי, החל מהיום על כתפיו של הנשיא החדש וחסר הניסיון מוטל להתעמת עם העוני במדינה, שהפך לנושא מרכזי בטענות נגד קודמו בתפקיד. כמו כן יהיה עליו להתמודד עם הממסד האוקראיני שלא יקל עליו ועם הסכסוך עם רוסיה והמדיניות של פוטין.