אוקראינה: הקומיקאי היהודי זלנסקי נבחר לנשיאות - ברוב מוחץ

לאחר תוצאות המדגמים הראשוניים במדינה, איש הבידור ושחקן הטלוויזיה זכה בניצחון סוחף עם 73% מהקולות. הנשיא היוצא, פטרו פורושנקו נשא נאום הפסד ואמר כי לא יפרוש מהחיים הפוליטיים

זמן צפייה: 01:09

וולודימיר זלנסקי, הקומיקאי ושחקן הטלוויזיה היהודי, נבחר ברוב מוחץ בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות באוקראינה, עם מעל ל-73% מהקולות - כך על פי מדגמים ראשוניים במדינה. זלנסקי, כפי שניבעו הסקרים, צפוי להחליף בתפקיד את פטרו פורושנקו, נשיא המדינה הנוכחי, שנשא נאום הפסד ובו טען כי אין בכוונתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. בסיבוב הבחירות הראשון, קיבל זלנסקי יותר מ-30% מהקולות, פורושנקו קיבל כ-18% וראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו זכתה ל-14% בלבד.

זו הפעם הראשונה שבה זלנסקי, בן ה-41, מתמודד למשרה פוליטית. מאז שנת 2015, הוא משחק את נשיא אוקראינה בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "משרת העם", וכעת, הוא עשוי להפוך את הדרמה למציאות. זלנסקי ניהל קמפיין בחירות שמטרתו לטשטש את הקווים שבין דמותו בסדרה לבין הנשיא שהוא מבטיח להיות - כזה שמתכוון לשים סוף לשיטה הפוליטית הישנה.

וולוידימיר זלנסקי
וולוידימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

סימן השאלה הגדול שמרחף מעל זלנסקי, הוא שמאחוריו עומד ככל הנראה האוליגרך היהודי איגור קולומויסקי, אוקראיני בעל אזרחות ישראלית, הבעלים של ערוץ הטלוויזיה שהפך את זלנסקי לכוכב ויריבו המושבע של פורושנקו.

לקראת הסיבוב השני, פורושנקו אמר: "רצה הגורל ואני מתמודד יחד עם, ואני לא מתבייש לומר זאת, בובה של קולומויסקי בסיבוב השני". זלנסקי לא נשאר חייב וטען כי "אני לא בובה של קולומויסקי, אני לא מוכן להיות בובה של אף אחד מהאנשים האלו".