נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

מלשכת רה"מ נמסר כי "זכותו להתגונן מכתב אישום שמנסה להחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי". זאת, לאחר פרסום חדשות 13 לפיו הוועדה תודיע שעל נתניהו להעביר את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (שני) לפרסום חדשות 13 לפיו ועדת ההיתרים תודיע שעליו להעביר לידה את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע או שתידחה בקשתו למימון משפטי, ומטעם לשכתו נמסר כי "מטרת כתב האישום היא להפיל ראש ממשלה. זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל אותו ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי".

אמש הגיב ראש הממשלה וטען כי "ועדת ההיתרים מונעת מרה"מ לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל מידע שנמסר לוועדה הודלף מיד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה. בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן אל מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב חשדות חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

לעוד כתבות בנושא >> 

ועדת ההיתרים לרה"מ: העבר המידע השבוע – או שנדחה בקשתך למימון

ועדת ההיתרים: אם לא נקבל המידע שביקשנו - לא נדון בבקשת רה"מ

ועדת ההיתרים לנתניהו: פרט על יחסיך הכלכליים עם בן דודך

לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו ויתר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, כדי לא לחשוף בפני הוועדה את פרטי תיק ההון שלו, כפי שהתבקש. עורך דינו של נתניהו, נבות תל צור, הודיע לוועדת ההיתרים כי הוא מבקש לבטל את התרומה של מיליקובסקי, וציין כי ייתכן ויימצא תורם אחר במקומו - שיממן את הוצאות המשפט לצד ספנסר פרטרידג'. תל צור התייחס לתנאים שהציבו בוועדה ואומר כי לפגישה האפשרית בין הצדדים לא יהיו תנאים מוקדמים. בכל מקרה, הצהיר תל צור, נתניהו מסרב לחשוף בפני הוועדה את הצהרת ההון שלו.

הלוואות שהעביר נתן מיליקובסקי לנתניהו
הלוואות שהעביר נתן מיליקובסקי לנתניהו | צילום: החדשות 13

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה: "ועדת ההיתרים מונעת מראש הממשלה לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל המידע שנמסר לוועדה הודלף מיד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה. בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב אישום חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

במכתב ששיגר פרקליטו של נתניהו לחברי ועדת ההיתרים נכתב: "הדיון הוא לא בגלל הרצון הטוב של הוועדה אלא מתבקש מהמלצת בית המשפט העליון. ראוי היה שיתקיים דיון בעל פה כפי שסבר וסובר המבקר. אנו מבקשים להימנע מהצבת תנאים מוקדמים לדיון החוזר. במסגרת הפגישה שתתקיים נתייחס גם להסתייגות ראש הממשלה בהצהרת הון גורפת בארץ ובחו"ל. אין מקום להתנות את הדיון בתנאים מוקדמים. אנו מתכוונים להודיע על תיקון הבקשה כך שלא תתייחס לבן הדוד מיליקובסקי ותחתיו אפשר שיוצג בפני הוועדה לצידו של מר ספנסר פרטרידג' תורם נוסף אחר. אנו מבקשים להחיש את הדיון, וזאת נוכח לוח הזמנים לקיום השימוע".

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בעבר סירבה הוועדה לבקשתו של ראש הממשלה לקבלת סיוע כספי. העניין הגיע לבג"ץ, שהחזיר את הדיון לחברי הוועדה. האחרונים חיכו שנתניהו יפנה אליהם, מה שלא קרה, ומכאן שלחו לראש הממשלה את המכתב. כמו כן, נתניהו התבקש בעבר להציג את פירוט הקשרים עם השניים, אך הוא נענה חלקית לדבר – מה שלא השביע את רצונם של חברי הוועדה.

במסגרת בדיקת הפרקליטות בפרשת מניות הפלדה, שנחשפה לראשונה בחדשות 13, משרד מבקר המדינה העביר לפני כחודש וחצי ליועץ המשפטי לממשלה תכתובת בנוגע למכירת המניות שבהן החזיק נתניהו בחברת גרפטק.