טראמפ מאיים: "אם איראן רוצה להילחם - זה יהיה הסוף הרשמי שלה"

נשיא ארצות הברית שלח מסר תקיף לטהראן. זאת, בצל המתיחות במפרץ הפרסי, ולאחר ירי הרקטה לעבר השגרירות האמריקנית בבגדד, שבוצע ככל הנראה מאוניברסיטה בעיר

זמן צפייה: 01:17

המתיחות במפרץ: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שלח אמש (ראשון) מסר מאיים לטהראן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אם איראן רוצה להילחם - זה יהיה הסוף הרשמי שלה. לעולם אל תאיימו פעם נוספת על ארה"ב". זאת, ברקע המתיחות בין המדינות במפרץ הפרסי.

מוקדם יותר הערב רקטה נחתה סמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדד, בית עיראק - כך הודיע הצבא העיראקי. זאת, לאחר שקודם לכן נשמעו במקום פיצוץ ואזעקות. לא היו נפגעים באירוע. לא נגרם נזק לנציגות הדיפלומטית, אך שטח שסמוך לה נפגע. ימים ספורים קודם לכן, מחלקת המדינה האמריקנית הורתה על פינוי עובדי הממשל מעיראק.

כוחות עיראקים ואמריקנים עושים ביצעו סריקות באזור, ובכלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המשגר נמצא באוניברסיטה המדעית שבעיר. סגר הוטל על ה"גרין זון", האזור שבו נמצאות השגרירויות ומשרדי הממשלה, עד לבירור נסיבות האירוע. על פי דיווחים בארה"ב, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הגיע לבית הלבן לדיון בנושא.

שגרירות ארה''ב בבגדד
שגרירות ארה''ב בבגדד | צילום: getty images

כזכור, חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה האיראניים איים ביום שבת בכנס פנימי של הארגון כי מדינתו "תיכנס למלחמה כוללת עם ארה"ב תוך שימוש בכוחות מודיעין, מתקפות סייבר והרתעה צבאית" והוסיף כי "אנחנו סבורים שנוכל להנחיל תבוסה קשה לאויבים שלנו במלחמה מסוג כזה".

מנגד, שר החוץ האיראני מוחמד, ג'אווד זריף אמר לסוכנות הידיעות הממשלתית IRNA כי הוא לא מאמין שתפרוץ מלחמה באזור, שכן טהראן לא מעוניינת במלחמה וכי "אף מדינה לא שוגה באשליות כי היא יכולה לתקוף את איראן".

זאת, על רקע הדברים של בכיר במשרד ההגנה האמריקני ביום שישי ל-"וול סטריט ג'ורנל" כי שתי משחתות אמריקניות הוצבו במצר הורמוז הסמוך לאיראן. לדבריו, המהלך עבר ללא תגובה צבאית מצד טהראן. "זאת הייתה פריסת הכוחות השלווה ביותר זה זמן רב", אמר לעיתון. עוד פורסם כי על פי חומרים שאסף המודיעין האמריקני, בארצות הברית מאמינים כי ההנהגה באיראן חשבה שממשל טראמפ התכוון לתקוף ולכן נקטה צעדים מאיימים כלפי האמריקנים.