הפיגוע בצרפת: 9 נעצרו, בהם הורים לילד מביה"ס של המורה שנרצח

חקירת עריפת הראש ליד פריז: גורמים במערכת המשפט בצרפת מסרו כי נעצרו חשודים במעורבות במעשה. התקשורת המקומית מדווחת כי המורה קיבל איומים אחרי שהציג לתלמידיו איורים של הנביא מוחמד

זמן צפייה: 02:20

חקירת הפיגוע בצרפת נמשכת: סמואל פטי בן ה-47, המורה להיסטוריה שראשו נערף ליד פריז, קיבל איומים אחרי שהציג איורים של הנביא מוחמד לתלמידיו – כך מדווחת היום (שבת) התקשורת בצרפת. במקביל, נעצרו תשעה בני אדם, ביניהם הורים לילד שלמד בבית הספר שבו עבד המורה – כך צוטטו גורמים במערכת המשפט המקומית.

מוקדם יותר הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון לבית הספר של המורה, וקרא למעשה "פיגוע טרור איסלאמיסטי". מקרון הוסיף שהמורה נרצח בשל העובדה "שלימד על חופש הביטוי", והדגיש: "הם לא ינצחו, אנחנו נפעל".

זירת עריפת הראש של המורה ליד פריז | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיא נדבקים מדאיג בעולם: כ-400 אלף אובחנו ביממה

גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב – הכנסת תפוזר בנובמבר

לאור הירידה בתחלואה: יוכפל מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון

כאמור, מורה בחטיבת ביניים, שהציג תמונה של הנביא מוחמד בכיתה, נרצח אתמול בעריפת ראש בפרבר של הבירה הצרפתית. המפגע, צ'צ'ני בן 18 שנולד במוסקבה, נורה ומת על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. על פי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר".

נשיא צרפת עמנואל מקרון בזירת הפיגוע ליד פריז | צילום: רויטרס

בחודש שעבר נפצעו שני עיתונאים של סוכנות הידיעות Premières Lignes באירוע דקירה שאירע מחוץ למקום שבו פעלה בעבר מערכת העיתון "שארלי הבדו" בפריז. על פי הדיווחים, גבר חמוש בסכין הגיע לאזור, צעק "אללה אכבר" והחל לתקוף את השניים. אחד מהם במצב קשה - אך לא נשקפת סכנה לחייו.