גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב - הכנסת תפוזר בנובמבר

ברקע המחלוקות הרבות בקואליציה, יו"ר כחול לבן שוקל לגרום לפיזור הכנסת אם התקציב לא יעבור בקרוב - מה שיוביל לבחירות כבר בחודש פברואר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:17

שר הביטחון בני גנץ שוקל לפזר את הכנסת כבר בחודש נובמבר, אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקדם את אישור תקציב המדינה, כפי שהוסכם בחודש אוגוסט כאשר נדחה מועד העברת התקציב -כך פורסם היום (שישי) לראשונה בחדשות 13. אם הכנסת אכן תפוזר בחודש הבא, מערכת הבחירות הנוספת תיערך כבר בחודש פברואר. מטעם הליכוד נמסר: "איומים לא יעבדו. גנץ צריך להחליט מה לפני הכול - ישראל או פוליטיקה".

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) יגיש הצעת חוק, לפיה אישור תקציב המדינה יידחה לחודש מארס 2021 בטענה כי לא ניתן לעמוד בדרישת כחול לבן, שביקשה לאשר אותו עד חודש דצמבר. זאת למרות שעל פי ההסכם בין הצדדים שנקבע בחודש אוגוסט האחרון, העברת התקציב הייתה אמורה להיערך בדצמבר. הצעתו של קרעי לא הייתה נולדת ללא גיבוי של נתניהו, שככל הנראה מעוניין לדחות הבחירות לנקודת זמן נוחה יותר עבורו. לחילופין, סירוב של כחול לבן יצייר אותה כאחראית למערכת בחירות נוספת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

6 ימים בשבוע, מסכות לצוות – בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בפרשת המניות

ארה"ב בוחרת: במקום עימות – טראמפ וביידן ענו לשאלות בשידור חי

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע התייחס בכיר הליכוד גדעון סער לסוגיית התקציב שנמצאת במוקד המחלוקת בקואליציה, והצהיר: "חשוב מאוד להעביר את תקציב המדינה - זו תוכנית העבודה של הממשלה. בלי תקציב מדינה זה הכול אוסף של אלתורים וקופסאות, וכותצאה מהיעדרו המדינה מאוד תיפגע. אין סיבה לא להעביר תקציב בקרוב".

לפני כן התייחס לסוגיית התקציב גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, בפתיחת מושב החורף של הכנסת. "כבר שנתיים מתנהלת מדינת ישראל ללא תקציב, מערכת החינוך אינה מצליחה לגבש כיוון ברור להתמודדות עם אתגר הלמידה מרחוק, ותלמידים רבים נותרים מאחור, הפער הדיגיטלי מתרחב, ואנו עלולים לאבד את דור העתיד".

"אל תתנו למערכות הרווחה לקרוס, מול נוער בסיכון חסר מסגרת, מול האלימות הברוטלית נגד נשים, מול קשישים גלמודים, מול העוני הגדל. טפלו בהם כבר היום", קרא ריבלין, "דאגו להם עכשיו. עסקים קורסים, שיעור האבטלה גבוה, הגרעון גדל, והמערכת הרפואית - כורעת תחת נטל התחלואה. העבירו תקציב עכשיו, ואפשרו למשק הישראלי - את היציבות הבסיסית - לה הוא זקוק".