6 ימים בשבוע, מסכות לצוות - בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

גני הילדים ייפתחו בראשון, למעט רשויות שלא יספיקו להיערך ויפתחו למחרת. ההורים ימלאו הצהרת בריאות. מפעילים חיצוניים לא יורשו להיכנס. משרד הבריאות קרא לגננות לבצע בדיקות קורונה בסופ"ש

זמן צפייה: 02:52

משרדי הבריאות והחינוך פרסמו היום (שישי) את המתווה לפתיחת גני הילדים בתחילת השבוע הבא, בהתאם לאישור קבינט הקורונה את ההקלות הראשונות בסגר. הגנים ייפתחו ביום ראשון, למעט רשויות שלא יצליחו לעשות זאת ויפתחו ביום שני. במקביל, משרד הבריאות קרא הבוקר לגננות לבצע בדיקות קורונה בסוף השבוע.

על פי המתווה, הלימודים יתקיימו שישה ימים בשבוע, ללא קפסולות. צוות הגן הקבוע יעבוד כרגיל. הרשויות המקומיות יפעילו מרכזי יום חינוכיים עבור ילדי הגננות והסייעות – גם של החינוך הרגיל.

הגננות והסייעות יעטו מסכות לכל אורך היום, והורי הילדים יחויבו להביא אותם עם הצהרת בריאות. עוד על פי המתווה, גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים לכל היותר. הגנים לא יורשו להכניס מפעילים חיצוניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בפרשת המניות

הסכם שתיקה משולש: כך פעל המפיק דני בנעים להסתיר תקיפה מינית

ארה"ב בוחרת: במקום עימות – טראמפ וביידן ענו לשאלות בשידור חי

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

הבוקר, כאמור, משרד הבריאות קרא לגננות ולסייעות לעבור בדיקת קורונה במהלך סוף השבוע. לשם כך, פיקוד העורף פרס מאות עמדות ברחבי הארץ שבהן יוכלו הגננות לעבור את הבדיקה - ללא צורך בהפניית רופא.

"המטרה היא להבטיח חזרה בטוחה של הילדים והצוותים, המאפשרת שגרה פדגוגית וחינוכית לצד שמירה זהירה על בריאותם", הסבירו במשרד, והוסיפו כי "מטרת מהלך זה היא לוודא כי פתיחת הגנים תיעשה עם מרכיב זהירות מקסימלי, תוך יצירת ביטחון ואמון בחזרה ללימודים בקרב הציבור".

אמש אישר קבינט הקורונה כי השלב הראשון באסטרטגיית היציאה מהסגר יחל כבר ביום ראשון. אז, הגבלת האלף מטרים תבוטל, גני הילדים ייפתחו, וכן יותרו מפגשים של משפחות גרעיניות בהגבלת ההתקהלות של 10 אנשים במבנה סגור ו-20 באזור פתוח.

כמו כן, ניתן יהיה לבצע איסוף עצמי ממסעדות והעסקים שלא מקבלים קהל ייפתחו, כמו גם שמורות טבע, גנים לאומיים והחופים. נוסף על כך, רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילה במתווה שייקבע על ידי משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים והמל"ל לפי קפסולות. הר הבית ייפתח גם הוא.

כהכנה לקראת יישום השלב הראשון באסטרטגיית היציאה מהסגר, הציב המשרד מוקדים רבים שבהם יוכלו הגננות והסייעות לעבור בדיקת קורונה - ללא צורך בהפניית רופא. "להבטיח חזרה בטוחה ללימודים"