לאור הירידה בתחלואה: יוכפל מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון

בעקבות מספר הנדבקים החדשים הנמוך ופתיחת נתב"ג, החל מיום שני מכסת הישראלים שיוכלו להגיע לחופשה במדינה יגדל לעד עשרת אלפים בשבוע

זמן צפייה: 02:59

החל מיום שני יוון תכפיל את מכסת הישראלים שיהיו יכולים להיכנס למדינה לעד עשרת אלפים איש בשבוע - כך פורסם היום (שישי). זאת בעקבות הירידה בהיקף התחלואה בקורונה בישראל ופתיחת נתב"ג.

אתמול ההגבלות הוסרו מנתב"ג. כעת, אזרחים היוצאים למדינה ירוקה ישובו לארץ ללא בידוד. ישראלים הנוסעים למדינה אדומה ישובו לבידוד בישראל. במקרה שמדינה ירוקה תהפוך לאדומה - תינתן התרעה מראש של ארבעה ימים במהלכם ניתן יהיה לשוב לישראל ללא בידוד. כרגע מתאפשרת כניסת ישראלים וחזרה ללא בידוד לשלוש מדינות ירוקות, אך נציגי משרד הבריאות הזהירו שמצבן של שתיים מתוכן, בולגריה וקרואטיה, עלול להפוך לאדום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב – הכנסת תפוזר בנובמבר

6 ימים בשבוע, מסכות לצוות – בלי קפסולות: מתווה החזרה לגנים

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בפרשת המניות

חופי קורפו, יוון
חופי קורפו, יוון | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

אתמול התכנס קבינט הקורונה במטרה לאשר את ההקלות ושחרור הסגר באופן הדרגתי ברקע הירידה בנתוני התחלואה. חברי הקבינט אישרו כי הגבלת האלף מטרים תבוטל, גני הילדים ייפתחו ביום ראשון, יותרו מפגשים של משפחות גרעיניות בהגבלת ההתקהלות של 10 אנשים במבנה סגור ו-20 באזור פתוח. ההקלות ייכנסו לתוקף החל משבוע הבא, וההצבעה עליהן תתקיים הערב. הדיון על הצעדים הבאים שנוגעים לערים אדומות יתקיים במוצאי שבת.

כמו כן, ניתן יהיה לבצע איסוף עצמי ממסעדות והעסקים שלא מקבלים קהל ייפתחו, כמו גם שמורות טבע, גנים לאומיים והחופים. נוסף על כך, רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילה במתווה שייקבע על ידי משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים והמל"ל לפי קפסולות. כמו כן, הר הבית ייפתח גם הוא. הדיונים בקבינט נמשכים ומסתמן כי לא יאושר מתווה שנוגע לחתונות, למרות דרישת שר הפנים אריה דרעי, שיצא מהדיון במחאה, וטען כי חתונות בנוכחות 20 איש אינן יישימות.